تاریخ انتشار : شنبه 4 شهریور 1402 - 6:25
کد خبر : 11663

دولت از فراجا برای مدیریت اربعین حمایت می‌کند/خروج ۶۵۰ هزار نفر از مرزها

دولت از فراجا برای مدیریت اربعین حمایت می‌کند/خروج ۶۵۰ هزار نفر از مرزها
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه از ابتدای ماه صفر تاکنون ۶۵۰ هزار نفر از مرزها خارج و ۱۳۰ هزار نفر وارد شده‌اند، گفت: دولت با تمام توان از اقدامات فراجا برای مدیریت ترافیک، ایجاد نظم و امنیت و تسهیل تردد در مرز حمایت می کند.

به گزارش نسیم صبا از ایرنا، معاون اول رئیس جمهور پیش از ظهر امروز (جمعه) از قرارگاه اربعین فرماندهی نیروی انتظامی در محل مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بازدید کرد و در ارتباطی مستقیم با مرزهای کشور از آخرین وضعیت تردد و خدمات دهی به زائرین مطلع شد.
محمد مخبر در این بازدید، عشق مردم ایران اسلامی به امام حسین (ع) را بی‌نظیر خواند و تسهیل سفر اربعین و ارائه خدمات مطلوب به زائران را وظیفه دولت و تمام دستگاه ها دانست.
وی با توجه به گزارشات فرماندهی نیروی انتظامی مبنی بر خروج ۶۵۰ هزار نفر از مرزهای کشور از ابتدای ماه صفر تا امروز، تاکید کرد: با توجه به افزایش روز به روز آمار خروج زائرین به ویژه از مرز مهران توافق صورت گرفته بین تهران و بغداد برای تایید شناسایی خروج زائرین از مرز ایران توسط طرف عراقی، می تواند برخی از مشکلات ناشی از طی تشریفات قانونی را کاهش داده و از تجمع و ازدحام مردم جلوگیری کند.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: همچنین تجهیز دروازه های خروجی به سیستم های جدید و کاهش توقف زائرین در باجه کنترل گذرنامه به حدود ۴ ثانیه امکان ازدحام را به حداقل کاهش می دهد.
مخبر اظهار داشت: فرماندهی نیروی انتظامی امسال اقدامات مناسبی را برای مدیریت ترافیک، افزایش امنیت و تسهیل در تردد و ورود و خروج زائران در مرز انجام داده و دولت نیز با تمام توان از این اقدامات پشتیبانی می کند.
وی افزود: از سال گذشته و پس از پایان ماه صفر، مشکلات موجود احصا شده و در طول سال بسیاری از آنها توسط دستگاه های مربوطه رفع شده است و چنانچه هنوز موردی وجود داشته باشد در جلسه آتی ستاد مرکزی اربعین در هفته آینده طرح و برای رفع آنها برنامه ریزی خواهد شد.
معاون اول رئیس‌جمهور با توجه به گزارش ارائه شده، ۵۰ درصد زائران خروجی از مرزها را جوانان ۱۵ تا ۳۵ ساله خواند و این موضوع را دلیلی محکم برای توجه ویژه نسل جوان به دینداری و عشق به ائمه و امام حسین (ع) دانست.
مخبر ضمن تقدیر از میزبانی شایسته مردم عراق از زائرین ایرانی و با توجه به فتاوای مراجع در خصوص زمان زیارت اربعین، از مردم خواست سفر خود را طوری تنظیم کنند که حداقل توقف را در کشور عراق داشته باشند.
در این بازدید، سردار رادان فرمانده کل انتظامی کشور نیز گزارشی از آخرین وضعیت خدمات دهی به زائرین ارائه داد.

وی توافق با کشور عراق برای پذیرش تایید عبور زائرین از طرف ایران در مرز مهران، کاهش زمان تایید گذرنامه در باجه خروج و ارائه گذرنامه های زیارتی را از جمله اقدامات جدید فراجا در سال جاری برای تسهیل سفر اربعین دانست و اظهار داشت: تامین نظم و امنیت، مدیریت ترافیک از مبدا تا مرز، ارائه خدمات گذرنامه و مدیریت جمعیت بر اساس ظرفیت پایانه های کشور از جمله وظایف مهم نیروی انتظامی در ایام اربعین بوده که تمام تلاش خود را برای انجام اصولی و بهینه این ماموریت ها انجام داده ایم.
وی افزود: از ابتدای ماه محرم بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار درخواست برای صدور یا تمدید گذرنامه وجود داشته که بر اساس آن یک میلیون گذرنامه عادی و ۸۰۰ هزار گذرنامه زیارتی صادر شده است.

فرمانده کل انتظامی کشور یادآورشد: همچنین از ابتدای ماه صفر تاکنون بیش از ۶۵۰ هزار نفر از مرزهای ایران خارج و ۱۳۰ هزار نفر وارد شده اند.
در این بازدید معاون اول رئیس‌جمهور در ارتباط مستقیم و ویدئویی با مرزهای مهران، شلمچه، چذابه، تمرچین، باشماق، خسروی، میرجاوه و برخی محورهای مواصلاتی در جریان آخرین وضعیت تردد زوار قرار گرفت.

در این ارتباط مستقیم پیشنهاداتی در خصوص تسهیل عبور و مرور اعم از توجه بیشتر به سرویس حمل و نقل شبانه، مدیریت پارکینگ ها، تکمیل برخی محورهای مواصلاتی و مدیریت حمل و نقل در زمان برگشت زوار، ارائه و مقرر شد برای اجرا در ستاد مرکزی اربعین طرح شود.
مخبر همچنین پس از این بازدید با حضور در اداره مرکزی گذرنامه فراجا، از روند فعالیت این مرکز بازدید کرد و ضمن گفت و گو با مردم ، در جریان روند اقدامات این مجموعه قرار گرفت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.