تاریخ انتشار : یکشنبه 12 آذر 1402 - 7:33
کد خبر : 14149

حدنگاری؛ ۴۰۰۰ منزل روستایی جازموریان به صورت رایگان نقشه‌برداری شد

حدنگاری؛ ۴۰۰۰ منزل روستایی جازموریان به صورت رایگان نقشه‌برداری شد
مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در دیدار با استاندار کرمان با تاکید بر ضرورت حدنگاری مناطق جنوبی استان، بر نقش صدور اسناد مالکیت حدنگار بر توسعه اقتصادی شهرستان‌های جنوبی تاکید کرد.

به گزارش نسیم صبا: عصر دیروز مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان با استاندار کرمان دیدار و در خصوص وضعیت حدنگاری شهرستان‌های جنوبی استان گفتگو کرد.

در این دیدار هاشمی با اشاره به آغاز بکار قرارگاه جهادی حدنگاری شهید سلیمانی از هفته گذشته بیان داشت: در این اردوی جهادی بالغ بر ۴۰ تن از نقشه‌برداران و کارشناسان ادارات ثبت سراسر استان حضور یافتند که در فاز اول قریب به ۴۰۰۰ منزل روستایی به صورت رایگان نقشه‌برداری شد.

وی افزود: فعالیت این قرارگاه از شهرستان جازموریان آغاز و در ادامه، سایر مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته را نیز در بر می‌گیرد و امید است با صدور اسناد مالکیت و فراهم شدن امکان اخذ تسهیلات بانکی برای اهالی، بستر توسعه کشاورزی و رشد اشتغال پایدار فراهم شود.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان تصریح کرد: قانون‌گذار برای اجرای حدنگاری به عنوان یک اقدام فرادستگاهی تکالیفی را برای دستگاه‌های مختلف اجرایی مشخص نموده و پیشبرد حداکثری آن منوط به همکاری کلیه دستگاه‌های ذی‌ربط است.

او ادامه داد: در همین راستا جلسات و کارگروه‌هایی با حضور دستگاه‌های مختلف اجرایی تشکیل شده تا با ایجاد هم‌افزایی، فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر سنددار شدن متر به متر اراضی و املاک، در اسرع وقت محقق گردد.

در ادامه محمدمهدی فداکار استاندار کرمان با اشاره به اسنادی که در گذشته صادر گردیده و همچنان املاک سنددار به صورت عادی نقل و انتقال می‌گردد ریشه بسیاری از ‌اختلافات ملکی و دعاوی را تنظیم اسناد عادی دانسته و خاطرنشان کرد: فرهنگ ثبت رسمی باید در جامعه نهادینه شود چرا که حدنگاری یک ضرورت قطعی و فوری است و نقش قابل توجهی در کاهش پرونده‌های قضایی ایفا می‌نماید.

وی افزود: امید است با تصویب طرح الزام به تنظیم سند رسمی، از معاملات قولنامه‌ای املاک که منشأ مفاسد گوناگون است سلب اعتبار شود.

استاندار کرمان با اشاره به مزایای اقتصادی سند مالکیت و اولویت صدور اسناد مناطق کمتر توسعه‌یافته استان بیان داشت: هر مشکلی که در پیشبرد حدنگاری اراضی و املاک شهرستان‌های جنوبی استان پیش بیاید را با تشکیل کارگروه‌های تخصصی، راهبری و رفع خواهیم نمود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.