تاریخ انتشار : دوشنبه 7 اسفند 1402 - 6:52
کد خبر : 16103

حمله به یمن به جز بی‌ثباتی در منطقه دستاورد دیگری نخواهد داشت

حمله به یمن به جز بی‌ثباتی در منطقه دستاورد دیگری نخواهد داشت
سخنگوی وزارت خارجه گفت: عملیات نظامی خودسرانه و تجاوزکارانه در یمن، به جز تشدید ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه، دستاوردی برای این کشورهای متجاوز نخواهد داشت.

به گزارش نسیم صبا از مهر، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان حملات نظامی گسترده شب گذشته آمریکا و انگلیس در داخل خاک یمن را شدیداً محکوم کرد و افزود: این گونه حملات خودسرانه و ماجراجویانه، خارج از قواعد و اصول شناخته بین‌المللی و نقض حاکمیت و تمامیت ارضی یمن است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: آمریکا و انگلیس بار دیگر ثابت کردند که حامی تمام عیار جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه غربی هستند و تعهد به امنیت و منافع نامشروع رژیم اشغالگر و جنایتکار صهیونیستی را مقدم بر صلح و امنیت بین‌المللی می‌دانند و برای تأمین امنیت رژیم یادشده همه اصول اخلاقی و انسانی و نیز قوانین و مقررات بین‌المللی و منشور ملل متحد را زیر پا می‌گذارند.

کنعانی افزود: آمریکا و انگلیس با اینگونه حملات، به دنبال تشدید تنش و بحران در منطقه، گسترش دامنه جنگ و بی‌ثباتی، انحراف افکار عمومی از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی و خرید فرصت برای تداوم جنایات جنگی این رژیم متهم به نسل‌کُشی هستند.

کنعانی افزود: آمریکا و انگلیس به جای اقدام مؤثر و فوری برای از بین بردن علت اصلی ناامنی‌ها و بی ثباتی‌ها که همان جنگ افروزی رژیم صهیونیستی و کشتار روزانه صدها تن از ملت فلسطین از جمله زنان و کودکان است، دست به حملات نظامی به کشوری می‌زنند که در تلاش است به نحوی این رژیم آدمکُش را تحت فشار قرار داده و ماشین کشتار آن را متوقف کند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: مطمئناً این گونه عملیات نظامی خودسرانه و تجاوزکارانه، به جز تشدید ناامنی و بی ثباتی در منطقه، دستاوردی برای این کشورهای متجاوز نخواهد داشت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.