تاریخ انتشار : دوشنبه 30 بهمن 1402 - 7:19
کد خبر : 15944

حمایت قاطع ایران از بیانیه نشست سران اتحادیه آفریقا درمورد توقف جنایت علیه ملت فلسطین

حمایت قاطع ایران از بیانیه نشست سران اتحادیه آفریقا درمورد توقف جنایت علیه ملت فلسطین
سخنگوی وزارت امور خارجه حمایت قاطعانه جمهوری اسلامی ایران را از بیانیه نشست سران اتحادیه آفریقا درمورد توقف جنایت علیه ملت مظلوم فلسطین اعلام کرد.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا، ناصر کنعانی ضمن استقبال از بیانیه سی وهفتمین نشست سران اتحادیه آفریقا در آدیس آبابا درخصوص توقف جنایت علیه ملت مظلوم فلسطین گفت: جمهوری اسلامی ایران حمایت قاطع خود را از مفاد این بیانیه که نشان‌دهنده پایبندی اتحادیه، رهبران و ملت‌های آفریقا به آرمان‌های ارزشمند حق طلبانه و بشردوستانه درخصوص فلسطین است، اعلام می دارد و اطمینان دارد که تداوم این مواضع اصولی و انسانی و تأکید بر آن، در کنار مواضع حق طلبانه و انسان‌دوستانه بسیاری از کشورها و ملت‌های جهان در حمایت از ملت مظلوم فلسطین، عرصه را بر جنگ طلبان و جنایتکاران صهیونیست و حامیان آن تنگ‌تر نموده و زمینه ساز توقف جنگ علیه غزه و کرانه غربی و موجب کاهش آلام مردم فلسطین خواهد شد.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های عربی، سران اتحادیه آفریقا روز یکشنبه ۲۹ بهمن ماه در بیانیه پایانی سی و هفتمین نشست خود در پایتخت اتیوپی جنایات رژیم اسرائیل علیه بیش از ۲ میلیون فلسطینی در نوار غزه را به شدت محکوم کردند و خواستار پایان محاصره و آتش بس دایمی شدند.

آنها همچنین از رژیم صهیونیستی خواستند به درخواست های بین المللی برای آتش بس دایم در نوار غزه پاسخ مثبت دهد.

سران اتحادیه آفریقا ضمن محکوم کردن مجازات دسته جمعی غیرنظامیان در نوار غزه و تلاش برای انتقال اجباری انها به شبه جزیره سینا، خواستار پایان یافتن محاصره نوار غزه شدند.

آنها در این نشست کمک برخی از کشورها به رژیم صهیونیستی و باز گذاشتن دست این رژیم برای ادامه عملیات نظامی در نوار غزه را محکوم کردند.

افزون بر آن، سران اتحادیه آفریقا در این بیانیه خواستار انجام تحقیقات بین المللی مستقل در زمینه نقض قوانین انسانی بین المللی، حمله به بیمارستان ها، خبرنگاران، رسانه ها و همچنین استفاده از سلاح های ممنوعه توسط رژیم صهیونیستی در جنگ علیه نوار غزه شدند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.