تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آذر 1402 - 7:23
کد خبر : 14537

تعداد سینماهای فعال تا پایان امسال به ۹۰۰ مرکز افزایش می‌یابد

تعداد سینماهای فعال تا پایان امسال به ۹۰۰ مرکز افزایش می‌یابد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با همت سازمان سینمایی پیش بینی شده تعداد سینماهای فعال کشور تا پایان امسال به ۹۰۰ مرکز افزایش یابد.

به گزارش نسیم صبا ازمهر، محمد مهدی اسماعیلی دوشنبه‌شب در جمع خبرنگاران در فرودگاه بوشهر اظهار کرد: برای بزرگداشت شهادت صادق گنجی شهید شاخص و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پاکستان، تولید ۲ مستند و تألیف چهار کتاب در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه بوشهر استانی فرهنگی است تلاش داریم با حمایت‌های ویژه اصحاب فرهنگ و هنر این استان برای تولید اثرهای فرهنگی و هنری برای شهیدان شاخص استان پیشگام شوند.

اسماعیلی در ارتباط با فعالیت‌های مرتبط با پاسداشت یاد و خاطره شهدا عنوان کرد: در این زمینه هیچ کاری اندازه کارهای فرهنگی و هنری اهمیت ندارد بر همین اساس به این حوزه توجه ویژه‌ای معطوف شده است.

وی گفت: در ابتدای دولت مردمی حجت الاسلام رئیسی تنها ۵۷۰ سینمای فعال در کشور وجود داشت که اکنون شمار آن به ۸۳۲ سینما رسیده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: با همت سازمان سینمایی پیش بینی شده تعداد سینماهای فعال کشور تا پایان امسال به ۹۰۰ مرکز افزایش یابد.

وی افزود: با توجه به اینکه اکنون تنها یک سینمای فعال در مرکز استان بوشهر فعال است یک سالن برای فعال سازی سینمای جدید در این استان معرفی شده که فرایندهای آن در حال انجام است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: پس از سفر شهریورماه امسال به این استان، موضوع احداث کتابخانه مرکزی بوشهر به شکل ویژه دنبال و پس از بررسی انجام شده با همت مسئولان استانی زمین مورد نیاز تأمین شد.

وی بیان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به سهم خود اعتبار طرح کتابخانه مرکزی بوشهر را تأمین می‌کند تا زیربنای این طرح مهم در دولت سیزدهم گذاشته شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.