تاریخ انتشار : سه شنبه 17 بهمن 1402 - 6:22
کد خبر : 15712

تصویب بودجه برای زیباسازی و ترمیم آسفالت شهر کرمان

تصویب بودجه برای زیباسازی و ترمیم آسفالت شهر کرمان
یکصدو سی و ششمین نشست علنی شورای اسلامی شهر کرمان، محل بحث و تبادل نظر پیرامون موضوعات گوناگونی از تقاضای بودجه برای زیباسازی شهر تا ضرورت مرمت حفاری‌ها و آسفالت معابر همراه بود.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا، نشست علنی شورای اسلامی شهر کرمان در حالی روز (دوشنبه) برگزار شد که یکی از مهمترین موضوعات آن بررسی اختصاص ۲ بودجه ۲۰۰ میلیارد ریالی به بحث زیباسازی شهر کرمان و آسفالت و مرمت حفاری‌ها بود.

هرسال برای تامین منابع پروژه‌های شهری، شهرداری مواردی را به شورا اعلام می‌کند و روال قانون این است که برای تامین این منابع در راستای اصلاح بودجه اقدام شود.

در این نشست علنی شورا شهرداری کرمان ۲ پیشنهاد مطرح کرده بود و از اعضای شورا می‌خواست با تصویب این ۲ پیشنهاد، بودجه‌ای را برای زیباسازی شهر کرمان و مرمت حفاری‌ها اختصاص دهد.

محمد موسوی عضو شورای شهر کرمان در این نشست گفت: اکنون ۲ مورد پیشنهاد شهرداری بدون در نظر گرفتن منابع و اصلاح بودجه به شورا پیشنهاد شده تا شورا آنها را تصویب کند و بعد در سقف بودجه لحاظ شود.

تقاضای شهرداری برای اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال به بحث خدمات شهری با عنوان زیباسازی سیما و منظر شهری نیز یکی از همین موضوعات بود که فتح الله مویدی رییس کمیسیون خدمات شهری شورای کرمان در همین زمینه گفت: با توجه به زمان کمی که وجود دارد پیشنهاد می دهم شورا موافقت کند با این اعتبار، تحولی در حوزه شهر کرمان به وجود بیاید.

محمد امینی زاده رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی نیز گفت: تعجب می‌کنم این بحث اصلاحیه بودجه بدون اینکه پیشنهاد شود از کجا می خواهد کسر شود، مطرح شده است.

وی ادامه داد: ما ۲۰۰ میلیارد ریال از کدام ردیف می‌خواهیم کم کنیم و به بخش زیباسازی اختصاص دهیم؛ در این پیشنهاد مشخص نشده زیباسازی به چه مواردی اشاره دارد.

محسن تویسرکانی شهردار منتخب شهر کرمان نیز گفت: اگر بخواهیم طبق روال جلو برویم شرایط از سال گذشته هم بدتر خواهد بود؛ به واقع وضعیت شهر کرمان حداقل وضعیت شب عیدی نیست.

وی افزود: اینکه این اعتبار از کجا می‌خواهد کسر شود درست است که یک مبنای بودجه‌ای است اما به نظرم ما باید مدیریت بحران کنیم.

در نهایت اعضای شورا با پنج رای موافق این پیشنهاد شهرداری را تصویب کردند؛ اما پیشنهاد دوم شهرداری اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال به بحث زیرسازی معابر و آسفالت برای ترمیم کانال‌های سطح شهر بود که این موضوع هم با با ۹ رای موافق به تصویب اعضای شورا رسید.

سایر موارد مطرح در صحن علنی شورا

البته در این نشست شورا موضوعات دیگری هم مطرح شد که یکی از آنها درخواست مرکز آموزشی، توانمندسازی و جامعه‌پذیری زنان بهبود یافته موسسه تلاشگران سلامت بانوان برای واگذاری زمین و مشارکت در پروانه ساختمانی بود.

موسوی عضو شور به عنوان مخالف این درخواست گفت: متاسفانه در بحث بناهای ماندگار راهبرد مشخصی نداریم؛ اگر قرار است در موضوعات مختلف کاری انجام شود خوب است ارزیابی صورت گیرد و فراخوان داده شود اما این تصمیم گیری‌های موردی، قابل قبول نیست.

حسین چناریان رییس کمیسیون بودجه شورای شهر کرمان نیز در هم این زمینه گفت: این موسسه زنان معتاد بهبود یافته را بعد از ترک مواد مخدر زیرپوشش قرار می‌دهد و به نقطه توانمندی می‌رساند، یعنی کار بسیار ارزشمندی است، البته در مورد شیوه کار بنیاد بناهای ماندگار باید بررسی شود.

در نهایت این دستورکار نشست علنی نیز با ۱۰ رای موافق به تصویب رسید.

دستور کار دیگر این نشست علنی شورا تفاهم‌نامه شهرداری با نیروی انتظامی بود؛ در خصوص تمدید و صدور گذرنامه براساس قانون مبلغی را نیروی انتظامی اخذ و در وجه شهرداری پرداخت می‌کند اما به لحاظ مساعدتی که نیروی انتظامی در زمینه وصول این عوارض شهرداری انجام می‌دهد همه ساله طبق توافقنامه درصدی از این عوارض به نیروی انتظامی پرداخت می‌شود و امسال هم نیروی انتظامی تقاضا داشت به میزان ۱۰ درصد از کل واریزی به عنوان حق الزحمه به این مجموعه پرداخت شود که در نهایت این مصوبه شورا نیز با هشت رای موافق به تصویب رسید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.