تاریخ انتشار : سه شنبه 14 فروردین 1403 - 7:14
کد خبر : 16716

ترور۷ مستشار ایرانی/ گفتگوهای امیرعبداللهیان و پیام مهم به آمریکا

ترور۷ مستشار ایرانی/ گفتگوهای امیرعبداللهیان و پیام مهم به آمریکا
حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق منجر به شهادت چند تن از جمله سردار زاهدی از فرماندهان سپاه قدس شد.

به گزارش نسیم صبا از مهر، رژیم صهیونیستی در تجاوز جدید خود، غروب دیروز به ساختمان کنسولگری ایران در منطقه المزه حمله کرد.

بیانیه وزارت دفاع سوریه

به دنبال این حمله وزارت دفاع سوریه اعلام کرد: حدود ساعت ۱۷ عصر امروز، دشمن اسرائیلی از سمت جولان اشغالی سوریه، ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را هدف حمله هوایی قرار داد. این حمله منجر به تخریب کل ساختمان و شهید و مجروح شدن همه افراد داخل شد. کار برای خروج اجساد شهدا و مداوای مجروحان و آواربرداری ادامه دارد.

سفیر ایران: پاسخ قاطع خواهیم داد

حسین اکبری، سفیر ایران در دمشق گفت: «این ساختمان با جنگنده‌های اف ۳۵ و ۶ موشک مورد حمله قرار گرفت. من در محل کار خودم در سفارت بودم.»

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی جرم و جنایت‌های زیادی علیه دیپلمات‌ها انجام داده است، اضافه کرد: «بعد از این همه جنایت در ۶ ماه گذشته ضد ملت فلسطین امروز هم این جنایت را علیه ایران مرتکب شد. شماری از مستشاران ایرانی در ساختمان بودند و به شهادت رسیدند. این عمل پاسخ قاطع ما را در پی خواهد داشت.»

اکبری تصریح کرد: «تاکنون اواربرداری کامل انجام نشده و بین ۵ تا ۷ نفر به شهادت رسیدند و آمار دقیق بعداً منتشر خواهد شد. دو نفر از نیروهای پلیس نیز به شهادت رسیدند. ما فعلاً نمی‌توانیم اسامی را اعلام کنیم.»

شهادت سردار سپاه قدس

با وجود عدم اعلام اسامی شهدا از سوی سفیر ایران المیادین نوشت که سردار محمدرضا زاهدی از فرماندهان سپاه قدس در حمله هوایی ساعتی پیش صهیونیست‌ها به دمشق به شهادت رسیده است. برخی رسانه‌ها نیز از شهادت «سردار محمدهادی حاجی رحیمی» معاون سردار زاهدی در این حمله خبر داده‌اند.

سردار محمدرضا زاهدی در طول جنگ تحمیلی از فرماندهان میانی سپاه بود و فرماندهی تیپ ۴۴ قمر بنی‌هاشم را از ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۵ برعهده داشت. وی در فاصله سالهای ۱۳۶۵ تا ۱۳۷۰ فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین (ع) و در فاصله سالهای ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۷ فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران بود. وی از ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۵ با حفظ سمت فرمانده قرارگاه ثارالله نیز شد و از سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۸ معاونت عملیات سپاه پاسداران را هم برعهده داشت. سردار زاهدی از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۵ در نیروی قدس فرمانده سپاه سوریه و لبنان بود.

بازدید وزیر خارجه سوریه از سفارت ایران پس از حمله

فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه به همراه استاندار دمشق از ساختمان سفارت ایران و ساختمان مجاور آنکه هدف حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفتهاست بازدید و با سفیر ایران گفتگو کرد.

وزیر خارجه سوریه در این بازدید گفت: «ما شدیداً این حمله رژیم اسرائیل را محکوم می‌کنیم و می‌گوئیم این رژیم هرگز نمی‌تواند بر روابط سوریه و ایران تأثیر بگذارد.»

وی همچنین در مکالمه با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه کشورمان از محل سفارت ایران در دمشق، جنایت اخیر رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

همچنین درپی تجاوز ددمنشانه عصر امروز رژیم صهیونیستی به ساختمان بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق، وزیر خارجه سوریه با امیرعبداللهیان تماس گرفت.

امیرعبداللهیان اعلام کرد نتانیاهو بدلیل شکست‌های پی‌در پی رژیم اسرائیل در غزه و دست نیافتن به اهداف جاه طلبانه صهیونیست‌ها، تعادل روانی خود را کاملاً از دست داده است.

امیرعبداللهیان حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را عبور از همه تعهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی دانست و مسؤولیت عواقب این اقدام را متوجه رژیم صهیونیستی دانست.

از سوی دیگر ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه حمله رژیم متجاوز صهیونیستی به ساختمان بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را شدیداً محکوم کرد.

کنعانی این حمله ددمنشانه را نقض فاحش مقررات بین المللی بویژه کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ وین دانست و افزود: شایسته و بایسته است این اقدام با قوی‌ترین عبارات از سوی جامعه جهانی و سازمان ملل متحد محکوم و اقدام لازم در قبال متجاوز انجام شود.

کنعانی تاکید کرد: ابعاد این حمله نفرت انگیز در حال بررسی است و مسئولیت عواقب و پیامدهای آن با رژیم متجاوز صهیونیستی است.

کنعانی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران، ضمن محفوظ دانستن حقوق خود برای اتخاذ اقدامات متقابل، نسبت به نوع واکنش و تنبیه متجاوز تصمیم می‌گیرد.

گزارش راشاتودی از حمله به کنسولگری ایران

راشا تودی در گزارشی از محل انفجار امروز دمشق اعلام کرد که رژیم صهیونیستی تجاوز جدیدی را ضد دمشق انجام داده است که ساختمان مجاور سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را هدف قرار داده است. بر اساس این گزارش اطلاعات موجود نشان می‌دهد که این ساختمان به صورت کامل منهدم شده است و همچنان دود از ویرانه‌های این ساختمان به آسمان بلند می‌شود. خبرنگار راشا تودی اعلام کرد که این انفجار در منطقه‌ای انجام شده که منطقه‌ای دیپلماتیک و حفاظت شده بوده است.

سازمان ملل: بسیار نگرانیم

«استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل متحد در واکنش به حمله هوایی ارتش رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در مجاورت سفارت جمهوری اسلامی ایران در شهر دمشق ابراز نگرانی کرد.

واکنش کاخ سفید به حمله تروریستی به کنسولگری ایران

سخنگوی کاخ سفید در واکنش به خبر حمله ترویستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق گفت که واشنگتن گزارش‌ها درباره حمله به کنسولگری ایران در دمشق توسط اسرائیل را جمع آوری می‌کند و در حال ارزیابی موضوع است.

این مقام دولتی آمریکا تلاش کرد از هر گونه اظهار نظر در خصوص این حمله تروریستی خودداری کند.

اسکای‌نیوز به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داده است که تل‌آویو، واشنگتن را از این حمله مطلع کرده بود.

روابط عمومی کل سپاه: ترور ۷ مستشار ایران در سوریه

روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از شهادت سرداران محمدرضا زاهدی و محمد هادی حاج رحیمی و پنج تن از همراهان در جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله موشکی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق خبر داد.

متن این بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ (آل عمران ۱۶۹)

با آرزوی قبولی طاعات و عبادات و تسلیت سالروز شهادت مولی الموحدین امام علی علیه السلام به آگاهی ملت شریف و قهرمان ایران می‌رساند:

در پی شکست‌های ترمیم ناپذیر رژیم گرگ صفت صهیونیستی برابر مقاومت فلسطین و ایستادگی مردم غزه و سرشکستگی مقابل اراده پولادین رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی منطقه، ساعاتی قبل (عصر روز دوشنبه ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳) هواپیماهای این رژیم جعلی در جنایتی جدید ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را مورد هدف حمله موشکی قرار داد که بر اثر این جنایت سرداران رشید مدافع حرم ” سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی” و “سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی” از فرماندهان، پیشکسوتان و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه و ۵ تن از مستشاران و افسران همراه آنان به شرح زیر به فیض شهادت نائل آمدند:

با محکومیت شدید این جنایت و تبریک و تسلیت شهادت شهدای گرانقدر به محضر مقام معظم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) خانواده‌های معظم و همرزمان آنان و آحاد ملت شریف و قدرشناس ایران اسلامی؛ برنامه‌های انتقال، تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر شهدا متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

واکنش تند «حماس» به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به دمشق

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) دوشنبه شب با انتشار بیانیه‌ای شدید اللحن اعلام کرد: حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم می‌کنیم و آن را نقض فاحش حقوق بین‌الملل و تجاوز به حاکمیت ایران و سوریه می‌دانیم.

جنبش حماس با بیان اینکه این حمله، تنش‌زایی خطرناک است، با ایران و سوریه در خصوص این تجاوز ابراز همبستگی کرد و گفت: از شورای امنیت می‌خواهیم که برای ایجاد بازدارندگی در برابر اسرائیل و سران جنایتکار آن، دست به اقدام بزند تا حملات آنان به نوار غزه و منطقه متوقف شود.

ساعتی پیش نیز جنبش جهاد اسلامی فلسطین حمله تروریستی دمشق را محکوم کرده و آن را تلاش اسرائیل برای فرار از شکست در غزه ارزیابی کرد.

گفتنی است که تلویزیون سوریه غروب امروز از تجاوز جدید رژیم صهیونیستی به ساختمان دیپلماتیک ایران در دمشق در منطقه المزه واقع در دمشق خبر داد. حسین اکبری سفیر ایران در دمشق در تشریح جزئیات این حمله تروریستی گفت که این ساختمان با ۶ موشک پرتاب شده توسط جنگنده‌های اف ۳۵ رژیم صهیونیستی مورد حمله قرار گرفت. آقای اکبری ادامه داد که احتمالاً بین ۵ تا ۷ نفر در این حمله به شهادت رسیده‌اند و آمار دقیق بعد از آواربرداری کامل منتشر خواهد شد.

این حمله منجر به تخریب کل ساختمان و شهید و مجروح شدن همه افراد داخل شد. کار برای خروج اجساد شهدا و مداوای مجروحان و آواربرداری ادامه دارد. خبرنگار المیادین از شهادت سردار محمد رضا زاهدی فرمانده سپاه قدس در لبنان و سوریه در حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق خبر داد.

کارشناس مسائل بین‌الملل: دست جبهه مقاومت برای «افزایش فشار بر گلوی اسرائیل» باز است

«سعدالله زارعی» کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه، اظهار کرد: حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری کشورمان که ساختمان دیپلماتیک به شمار می‌رود، نشان دهنده این است که رژیم غاصب، هیچ خط قرمزی اعم از سیاسی، حقوقی، اخلاقی، نظامی و امنیتی برای خود قائل نیست و بی محابا دست به جنایات می‌زند.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی، خود را در شرایط اضطرار می‌بیند چرا که اگر احساس اضطرار نکند قواعد را زیر پا نمی‌گذارد. یک نیروی نظامی زمانی دست به کارهای غیر متعارف می‌زند که با وضعیت بسیار سخت مواجه باشد.

کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به جنایات رژیم غاصب در غزه، گفت: رژیم جعلی اسرائیل ۶ ماه است که با دست باز، در غزه بدترین جنایت‌ها را علیه زنان و مردان و کودکان بی دفاع مرتکب می‌شود اما بنابر اعتراف خودشان، نتوانسته به اهداف خود در غزه دست یابد که همین امر نشان‌دهنده استیصال ارتش و نیروی نظامی این رژیم است.

زارعی افزود: رژیم جعلی اسرائیل، محور مقاومت را دلیل شکست‌های خود می‌داند و می‌داند که یمن، ایران، عراق و لبنان پای کار فلسطین ایستاده‌اند و لذا برای برای نجات خودشان، دست به چنین جنایاتی در سوریه می‌زنند.

وی اظهار کرد: اقدام رژیم غاصب علیه ایران در سوریه نه تنها گره‌ای از گرفتاری‌های رژیم غاصب باز نمی‌کند بلکه اساساً یک وضعیت جدید را علیه این رژیم به وجود می‌آورد.

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه پس از حمله به کنسولگری ایران، هر اقدام با هر شدت و در هر نقطه‌ای از سوی دولت سوریه، محور مقاومت و ایران، صددرصد موجه تلقی می‌شود و این اقدام در دنیا به صورت مشروع پذیرفته شده است، افزود: رژیم جعلی اسرائیل، جاهلانه، دست جبهه مقاومت برای افزایش فشار بر گلوی خود را باز کرده است و این امکان را ایجاد کرده تا اتفاق بسیار بزرگی علیه این رژیم در منطقه رقم بخورد.

سید عمار حکیم، رئیس جریان حکمت ملی عراق در پیامی حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را که به شهادت شماری از کارکنان و مستشاران در آن انجامید به شدت محکوم کرد.

عمار حکیم حمله به اماکن دیپلماتیک کشورها را مردود دانست.

وی از جامعه جهانی خواست که برای توقف نقض مکرر حاکمیت کشورهای دیگر از سوی رژیم صهیونیستی به اقدامی فوری دست زند.

رئیس جریان حکمت ملی عراق تاکید کرد که این حمله نقض صریح همه عرف‌ها و معاهدات بین‌المللی است که به موجب آنها سفارتخانه‌ها و اماکن دیپلماتیک حریم امن هستند و هیچ طرف حق ندارد آنها را درگیر منازعات کند.

رئیس جریان حکمت ملی عراق در پایان از خداوند برای شهیدان رحمت و برای مجروحان شفای عاجل طلب کرد.

گفتنی است که تلویزیون سوریه غروب امروز از تجاوز جدید رژیم صهیونیستی به ساختمان دیپلماتیک ایران در دمشق در منطقه المزه واقع در دمشق خبر داد. حسین اکبری سفیر ایران در دمشق در تشریح جزئیات این حمله تروریستی گفت که این ساختمان با ۶ موشک پرتاب شده توسط جنگنده‌های اف ۳۵ رژیم صهیونیستی مورد حمله قرار گرفت. آقای اکبری ادامه داد که احتمالاً بین ۵ تا ۷ نفر در این حمله به شهادت رسیده‌اند و آمار دقیق بعد از آواربرداری کامل منتشر خواهد شد.

این حمله منجر به تخریب کل ساختمان و شهید و مجروح شدن همه افراد داخل شد. کار برای خروج اجساد شهدا و مداوای مجروحان و آواربرداری ادامه دارد. خبرنگار المیادین از شهادت سردار محمد رضا زاهدی فرمانده سپاه قدس در لبنان و سوریه در حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق خبر داد.

امیرعبداللهیان: پیام مهمی به دولت آمریکا ارسال شد

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه بامداد امروز (سه‌شنبه) ۱۴ فروردین ماه از فراخوانده شدن کاردار سوئیس در تهران (در غیاب سفیر) به وزارت خارجه در پی حمله روز دوشنبه رژیم صهیونیستی خبر داد.

وزیر امور خارجه در این خصوص در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: در پی حمله تروریستی رژیم اسرائیل به ساختمان دیپلماتیک کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق و شهادت چند تن از مستشاران رسمی نظامی کشورمان، مقام سفارت سوئیس (کاردار سفارت در غیاب سفیر) بعنوان حافظ منافع آمریکا در ایران، ساعت ۰۰:۴۵ بامداد امروز (سه‌شنبه) توسط مدیرکل آمریکا به وزارت خارجه فراخوانده شد.

‏وی افزود: در این احضار ابعاد حمله تروریستی و جنایت رژیم اسرائیل تبیین و مسئولیت دولت آمریکا مورد تأکید قرار گرفت.

‏وزیر خارجه اعلام کرد: پیام مهمی به دولت آمریکا به عنوان حامی رژیم صهیونیستی ارسال شد. آمریکا باید پاسخگو باشد.

گفتگوی وزیر خارجه با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی

امیرعبداللهیان خواستار اقدام و واکنش مناسب و فوری سازمان همکاری اسلامی علیه این جنایت رژیم اسرائیل گردید.

دبیر کل سازمان همکاری اسلامی ضمن محکومیت شدید جنایت جدید این رژیم علیه اماکن دیپلماتیک، با دولت و ملت کشورمان اعلام همبستگی نمود و به خانواده شهدای این حمله تسلیت گفت و ابراز همدردی نمود.

ایران خواستار نشست فوری شورای امنیت شد

در پی حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، زهرا ارشادی سفیر و معاون نمایندگی کشورمان در سازمان ملل متحد در نامه‌ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل و نیز رئیس دوره‌ای شورای امنیت نوشت: مکاتبه حاضر متعاقب نقض آشکار هنجارها و اصول حقوق بین‌الملل توسط رژیم اسرائیل تهیه شده است. رژیم اشغالگر اسرائیل مبادرت حمله تروریستی شنیع و نفرت‌انگیزی علیه اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در جمهوری عربی سوریه نموده است. بعد از ظهر ۱ آوریل ۲۰۲۴، ساعت ۱۶:۴۵، اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق هدف حملات هوایی و موشکی رژیم صهیونیستی از بلندی‌های جولان اشغالی قرار گرفت. این حمله تروریستی منجر به شهادت غم‌انگیز دست‌کم پنج پرسنل ایرانی از جمله مستشاران ارشد نظامی و تخریب کامل اماکن دیپلماتیک ایران شد.

وی در این نامه افزوده است: این جنایات هولناک و حملات تروریستی ناجوانمردانه، نقض آشکار منشور ملل متحد، قوانین بین‌الملل و اصل اساسی مصونیت اماکن دیپلماتیک و کنسولی (همان‌طور که صراحتاً در کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱، کنوانسیون وین درباره روابط کنسولی ۱۹۶۳ و همچنین کنوانسیون پیشگیری و مجازات جرایم علیه افراد تحت حمایت بین‌المللی از جمله عوامل دیپلماتیک ۱۹۷۳، بدان اشاره شده) است. این جنایات هولناک همچنین تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه به حساب می‌آیند.

معاون نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نامه به دبیرکل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت عنوان کرده است: با توجه به پیامدهای گسترده بین‌المللی چنین جنایات هولناکی که می‌تواند تنش‌ها را در منطقه تشدید کرده و به‌طور بالقوه‌ای آتش درگیری‌های بیشتری را با سایر کشورها شعله‌ور نماید، جمهوری اسلامی ایران از شورای امنیت می‌خواهد تا اقدام جنایتکارانه و حمله تروریستی رژیم اسرائیل را به شدیدترین وجه ممکن محکوم کند.

در ادامه نامه این دیپلمات کشورمان آمده است: جمهوری اسلامی ایران از شورای امنیت می‌خواهد تا هرگونه اقدام لازم از جمله برگزاری نشست فوری برای رسیدگی به این نقض فاحش و جلوگیری از اقدامات تجاوزکارانه آتی که امنیت و ایمنی مأموریت‌های دیپلماتیک را به خطر می‌اندازد، را اتخاذ نموده، و همچنین از به دست عدالت سپردن سریع مسئولین چنین اقدامات جنایتکارانه‌ای اطمینان حاصل نماید.

معاون سفیر ایران در سازمان ملل تصریح کرده است: رژیم متجاوز صهیونیستی مسئولیت کامل عواقب چنین جنایات تروریستی را بر عهده دارد. جمهوری اسلامی ایران حق مشروع و ذاتی خود را بر اساس قوانین بین‌المللی و منشور ملل متحد برای پاسخ قاطع به این‌گونه اقدامات تروریستی محفوظ می‌داند.

عربستان: حمله به مراکز دیپلماتیک با هر بهانه‌ای مردود است

وزارت خارجه عربستان سعودی بامداد سه‌شنبه در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه اعلام کرد که حمله به مراکز دیپلماتیک به هر بهانه‌ای مردود است.

وزارت خارجه عربستان اعلام کرد، ریاض حمله به مراکز دیپلماتیک که نقض معاهدات بین المللی و اصل مصونیت دیپلماتیک است را به هربهانه‌ای و تحت هر توجیهی مردود می‌داند.

گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان

همچنین حسین امیرعبداللهیان و سید بدر بن حمد البوسعیدی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان در یک تماس تلفنی، در مورد حمله تروریستی رژیم اسرائیل علیه کنسولگری ایران در دمشق گفتگو و رایزنی کردند.

وزیر خارجه سلطنت عمان در این گفتگوی تلفنی، شهادت مستشاران نظامی کشورمان در حمله موشکی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را تسلیت گفت و این اقدام را قویاً محکوم و نقض قوانین بین المللی خواند.

وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و عمان همچنین تحولات اخیر در نوار غزه را مورد بررسی قرار داده و بر ضرورت تلاش‌های بین‌المللی برای خاتمه دادن به جنایات رژیم صهیونیستی، آتش بس فوری و ارسال کمک‌های انسانی برای مردم غزه تاکید کردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.