تاریخ انتشار : دوشنبه 15 آبان 1402 - 7:41
کد خبر : 13436

بیش از ۷۲ هزار نوآموز در طرح سنجش سلامت جسمانی شرکت کردند

بیش از ۷۲ هزار نوآموز در طرح سنجش سلامت جسمانی شرکت کردند
- رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان گفت: ۷۲ هزار و ۱۲۳ نوآموز بدو ورود به دبستان در استان کرمان برای سال تحصیلی جاری در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی شرکت کردند.

به گزارش نسیم صبا:محمود بنی اسدی در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به سنجش نوآموزان در استان کرمان گفت: خدمت رسانی به بخشی از کودکان و نوجوانان که به نحوی بخشی از سلامتی خود را از دست داده اند، از وظایف و رسالت‌های آموزش و پرورش استثنایی است.

وی افزود: ۷۲ هزار و ۱۲۳ نوآموز بدو ورود به دبستان در استان برای سال تحصیلی جاری در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی شرکت کرده اند.

بنی اسدی با بیان اینکه موضوع غربالگری بسیار مهم است، افزود: ۷۲ هزار و ۱۲۳ نفر برای سال تحصیلی جاری مورد ارزیابی دقیق قرار گرفتند که بیش از ۵ هزار نفر مشکوک بودند، از این تعداد ۲ هزار نفر از نظر بینایی مشکوک بودند، ۱۱۹۹ نفر در شنوایی مشکل داشتند، ۴۱۵ نفر به خاطر مشکلات ذهنی به مدارس استثنایی معرفی شدند، ۱۶۶ نفر مشکل جسمی و ۲۲ نفر مشکل اوتیسم داشتند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان با بیان اینکه در بعد ایجاد نگرش مثبت به معلولان کار شده، گفت: دانش آموزانی داشته ایم که حرفه آموزی کرده اند، کارگر موفقی شده و درآمد زایی داشته اند اما یکی از مشکلات اساسی ما کمبود سرمایه گذاری در کارآفرینی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.