تاریخ انتشار : شنبه 21 بهمن 1402 - 6:31
کد خبر : 15783

به ازای هر کرسی مجلس بیش از ۵۱ نفر نامزد حضور دارند

به ازای هر کرسی مجلس بیش از ۵۱ نفر نامزد حضور دارند
سخنگوی شورای نگهبان گفت: ۱۴ هزار و ۹۱۲ نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت شدند و به ازای هر کرسی مجلس، بیش از ۵۱ نفر نامزد حضور دارند.

به گزارش نسیم صبا از مهر، هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگویی درباره آخرین وضعیت بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: مهلت یک ماهه شورای نگهبان برای بررسی اعتراضات و شکایات داوطلبانی که در مراحل قبل تایید صلاحیت نشده بودند، روز گذشته (۱۹ بهمن ۱۴۰۲) به پایان رسید و در نهایت ۱۴ هزار و ۹۱۲ نفر به عنوان نامزدهای نهایی انتخابات مجلس توسط هیات‌های نظارت و شورای نگهبان تایید و معرفی شدند.

وی بیان کرد: بیش از ۷۳ درصد داوطلبان تایید صلاحیت شدند و به ازای هر کرسی مجلس بیش از ۵۱ نفر نامزد هستند و می‌توانند با هم رقابت کنند.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: از ۴۰۰ نفر دهه هفتادی، بیش از ۵ هزار نفر دهه شصتی، بیش از ۵ هزار و ۱۰۰ نفر دهه پنجاهی و حدود ۳ هزار و ۴۰۰ نفر دهه چهلی هستند. شش برابر تعداد کرسی‌های مجلس یعنی بیش از یک هزار و ۷۰۰ نفر از کاندیداها، خانم هستند.

طحان نظیف گفت: بیش از یک هزار و ۱۰۰ نفر اساتید دانشگاهی، حدود ۲۵۰ نفر پزشک و از کادر درمان، بیش از ۲۰۰ نفر از روحانیون و حوزویان، بیش از یک هزار و ۷۰۰ نفر از فرهنگیان و بیش از ۴۰۰ نفر نیز از جامعه حقوقی اعم از قضات و وکلا هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.