تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 مهر 1402 - 6:51
کد خبر : 12610

برگزاری نخستین جشنواره ملی نان در کرمان

برگزاری نخستین جشنواره ملی نان در کرمان
نخستین جشنواره ملی نان کرمان با حضور جمعی از مسئولان، نانوایان استان‌های مختلف و مردم در پارک شورای این شهر آغاز به کار کرد.

به‌گزارش نسیم صبا ازایرنا، نخستین جشنواره ملی نان شبانگاه سه‌شنبه همزمان با سالروز ولادت حضرت محمد (ص) و حضرت امام صادق (ع)، با حضور معاون اقتصادی استاندار کرمان، قائم‌مقام شهردار و جمعی از اعضای شورای شهر برگزار شد.

این جشنواره ۱۰۰ غرفه ای که از ١١ تا ١۴ مهر و از ساعت ١۵ تا ٢١ در محل بوستان شورای شهر کرمان آماده بازدید علاقمندان است، ۳۰۰ مهمان را از ۲۰ استان کشور در خود جای داده و این افراد نان محلی استان های خود را به معرض نمایش می گذارند.

برخی از غرفه‌ های این جشنواره با عنوان نان‌ های سرزمینی و آئینی ویژه استان‌های دارای نان بومی و محلی و برخی با عنوان نان‌ های کامل با هدف فرهنگ‌سازی برای معرفی نان‌ های سالم و کامل و برخی دیگر با هدف نشان دادن مراحل تولید نان از کاشت گندم تا رسیدن نان به سفره ها برپا شده اند.

در کنار پخت انواع نان‌ های محلی استان‌ ها در این جشنواره برنامه های جانبی همچون اجرای موسیقی محلی، تئاتر خیابانی، نمایش شکرانه برداشت گندم و سایر برنامه ها شاد و مفرح نیز برگزار می شود.

جشنواره ملی نان که با هدف معرفی نان‌ های سرزمینی و احیای نان کامل در حال برگزاری است با هماهنگی‌های استانداری، میراث فرهنگی، فرمانداری و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان و با همکاری اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان کرمان برپا شده است.

محل برگزاری جشنواره، پارک شورا روبروی شهرداری مرکزی است که مراحل مختلف پخت نان محلی در استان‌های مختلف در این جشنواره به نمایش در می آید.

در استان کرمان پخت انواع نان‌های محلی رایج است که برخی از این نان‌ها به عنوان میراث ناملموس به ثبت ملی رسیده اند.

نان کرنو شهربابک و انار، نان تیری عشایر، کپوی زرند، تافتون کرمان، نان چرب و شیرین سیرجان، روغن جوشی کرمان و نان کلوچه بافت برخی از انواع نان‌های سنتی کرمان هستند.

در کرمان بیش از ۳۰ نوع نان محلی پخت می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.