تاریخ انتشار : دوشنبه 5 تیر 1402 - 5:51
کد خبر : 10614

بالاترین سطح آمادگی برای اعزام زائران ایرانی به مشاعر مقدسه

بالاترین سطح آمادگی برای اعزام زائران ایرانی به مشاعر مقدسه
آخرین نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی قبل از ایام تشریق برگزار و اعلام شد همه بخش های اجرایی و فرهنگی در بالاترین سطح آمادگی برای حضور زائران در مشاعر مقدسه قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، در این جلسه که عصر امروز یکشنبه (۴ تیرماه) به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب در مکه مکرمه برگزار شد، رئیس سازمان حج و زیارت افزود: روند عملیات حج شرایط عادی و مطلوب را طی می‌کند و توصیه‌های لازم در همه بخش‌های اجرایی و پزشکی انجام شده است.

سید عباس حسینی با اشاره به اینکه انتقال امکانات کاروان‌ها به مشاعر مقدسه درحال انجام است، گفت: با حضور میدانی رئیس ستاد عملیات عرفات و مدیران مجموعه‌ها نواقص موجود احصا و به مؤسسه مطوفی حجاج ایران منتقل شده است تا هرچه سریع‌تر نسبت به رفع ان قبل از حضور زائران اقدام کند.

وی تاکید کرد: نواقص و ایرادهایی که وجود دارد با حساسیت و دقت بیشتری پیگیری خواهد شد تا مشکلی متوجه زائر نشود.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: برای عملیات انتقال زائران به صحرای عرفات نیز طبق زمان بندی و توافق‌های صورت گرفته با مؤسسه مطوفین حجاج ایران اتوبوس‌ها تحویل گرفته و اقدام خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هم با اشاره به اینکه هوشیاری و دقت در این بخش از عملیات که نقطه کانونی مراسم حج تلقی می‌شود ضرورت دارد، ابراز امیدواری کرد که ادامه عملیات حج هم به خوبی انجام شود و با موفقیت به پایان برسد.

وی گفت: به مسئولان شرکت مطوفی کشور میزبان تاکید شود که با عمل به وظایف شأن شیرینی حج را در کام زائر ماندگار سازند.

این جلسه با گزارش سیدعلی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت درباره آمادگی‌ها در مشاعر مقدسه برای ارائه خدمات به زائران و اقدامات صورت گرفته برای انتقال زائران معذورادامه یافت.

وی با اشاره به اینکه تعداد بستری‌ها در بیمارستان‌های سعودی و بیمارستان مکه درحال حاضر ۳۳ و ۲۰ نفراست، افزود: از شروع عملیات حج تاکنون ۲۵۶۰۰۰ مورد خدمات درمانی و پزشکی به زائران ارائه شده است.

درادامه این جلسه محسن رزاقی نماینده شرکت ایران ایر از عملیات انتقال و برنامه ریزی برای بازگشت زائران به کشور گزارش داد و گفت: عملیات بازگشت حجاج از ۱۲ تیرماه از طریق فرودگاه مدینه آغاز خواهد شد و قرار است با ۳۷۴ پرواز این عملیات از طریق دو فرودگاه مدینه وجده انجام شود.

نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت نیز با تقدیر از تلاش دست اندرکاران عملیات حج در هواپیمایی کشوری و هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران ایر در عملیات انتقال زائران به سرزمین وحی خوش درخشید و به خوبی مسئولیتی را که بعهده گرفته؛ انجام داد.

در پایان این جلسه حسن زرنگار سرپرست سفارت جمهوری اسلامی ایران در ریاض در باره پیگیری‌ها و مکاتبات انجام شده با کشور میزبان برای تسهیل امور زائران و پیگیری مطالبات مسئولان حوزه حج و زیارت گزارش داد و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تاکید کرد برگزاری دعای کمیل همچون گذشته و استفاده از فرودگاه طایف برای تسهیل بیشتر در انتقال و بازگشت زائران از مواردی است که تحقق آن توسط کشور میزبان رضایت بیشتر زائران را بدنبال خواهد داشت و با توجه به گشایشی که در روابط دو کشور ایجاد شده انتظار می‌رود در مذاکرات با مسئولان کشور میزبان مورد موافقت قرار گیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.