تاریخ انتشار : شنبه 4 فروردین 1403 - 8:46
کد خبر : 16554

امام جمعه کرمان: دولت بستر مشارکت سالم بخش خصوصی را فراهم کند

امام جمعه کرمان: دولت بستر مشارکت سالم بخش خصوصی را فراهم کند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به نامگذاری سال جدید توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان‌ جهش تولید با مشارکت مردم گفت: هم تولید نیاز به جهش جدی دارد و هم باید مردم در تولید جدی گرفته شوند، دولت باید بستر فعالیت مردم و بخش های خصوصی سالم و به دور از رانت را فراهم کند.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا، حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه شهر کرمان در مصلی امام علی(ع) اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند اقتصاد چرخ دنده های بزرگ و کوچک کشور است، لذا همه باید در کنار یکدیگر اقتصاد را به پیش ببرند، تا رونق اقتصادی معیشت را تحت تاثیر خودش قرار دهد.

وی با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری در رابطه با دوری از اختلاف سیاسیون کشور تاکید کرد: اختلافات سیاسی نباید موجب نفرت پراکنی و آزار شود و فعالان سیاسی باید به این نکته توجه کنند.

امام جمعه کرمان ادامه داد: رهبری انقلاب از جوانان خواستند تا جلوتر از نقشه دشمن حرکت کنند، پس باید نقشه دشمن را خواند و دانست و به ویژه نسل جوان جلوتر حرکت کنند.

وی تصریح کرد: مبارزان غزه توانستند سنگین ترین شکست تاریخی را در این ۷۵ سال به رژیم جعلی و غاصب اسرائیل تحمیل کنند و شکستی با این حجم سنگین رژیم صهیونیستی در بخش نرم افزاری و سخت افزاری سابقه نداشت.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: با کمال تاسف می بینیم ندای دفاع از انسانیت در مجامع حقوقی بین المللی در سال گذشته از دنیا رفت و هیچ صدایی از انسانیت در مجامع حقوقی دفاع نمی کند.

وی ناکید کرد: دفاع از مظلوم و مظلومیت در مجامع حقوقی بین المللی رسما کنار گذاشته شده و مسیر و راه برای قتل، تجاوز و آدم کشی هموار شده و ما با این دنیا مواجه هستیم.

امام جمعه کرمان گفت: نقشه های رنگارنگ خبیثانه و جنایت آمیز آمریکا و اذنابش را در رابطه با غزه شاهد هستم، همین آمریکا بارها آتش بس در غزه را وتو و راه را برای کشتن زنان و کودکان بی دفاع فراهم کرده است، حال چطور می خواهد باور کنیم با ساخت اسکله به مردم غزه کمک کند؟

وی ادامه داد: ما با دنیای چند چهره و پر از نفاق مواجه هستیم، اما به فضل خدا ملت رشید فلسطین، حماس و جهاد اسلامی هم پیروز میدان خواهند شد و هم درسی به آمریکا و همراهانش خواهند داد که فراموش نشود.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه باید قدر ماه مبارک رمضان را باید بدانیم تصریح کرد: با کمال تاسف برخی شان و جایگاه این ماه را رعایت نمی کنند، گزارش ها در رابطه با روزه خواری ها کم نیست، هم مسئولان مربوطه باید برخورد و جلوگیری و هم مردم و مؤمنان رعایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: امسال ماه رمضان با عید نوروز همراه شده است، مسافران فراوانی به مسافرت می آیند، هر چند خداوند به مسافر اجازه داده روزه نگیرد، اما به او اجازه نداده حرمت ماه رمضان را رعایت نکند، لذا همه حرمت ماه رمضان را رعایت و مسئولان با حرمت شکنان برخورد کنند.

وی بیان کرد: انتخابات با سلامتی و امنیت پشت سر گذاشته و افرادی منتخب مردم شدند و شورای نگهبان یکی پس از دیگری صحت انتخابات را در حوزه ها تایید می کند و اگر جایی ایراد و اشکالی وجود داشته باشد در حدی که در رای مردم تاثیرگذار باشد، از نظر شورای نگهبان مخفی نخواهد ماند.

امام جمعه کرمان افزود: اما در حوزه هایی که تایید می شوند، منتخبان مجلس توجه کنند به عنوان کسانی که در مجلس دوازدهم نمایندگی مردم را به عهده بگیرند، از الان باید خودشان را برای آن روز آماده کنند و هم مطالعه لازم در حوزه رسالت و وظایف را در دستور کار قرار دهند تا هم به اندازه کافی وقت برای شناخت حوزه انتخابیه خود دارند و به عنوان نماینده نماینده همه کسانی که به آنها رای داده و یا ندادند، شناخته می شوند و رسما باید کار خودشان را آغاز کنند.

وی با تبریک ولات امام حسن مجتبی (ع) و روز اکرام یتیم و تکریم خیرین بیان کرد: رفتار و کلمات نورانی و فراز و نشیب زندگی و احسان و نیکوکاری و شخصیت جامع و برجسته امام حسن (ع) در بخش های مختلف برای ما الگویی ارزشمند است و ما باید به ایشان اقتدا کنیم و از رفتارها و جلوه های زندگی این امام بهره ببریم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.