تاریخ انتشار : شنبه 27 خرداد 1402 - 4:59
کد خبر : 10487

امام جمعه کرمان: دانشمندان هسته‌ای پرچم امید و پیشرفت کشور را به اهتزاز درآوردند

امام جمعه کرمان: دانشمندان هسته‌ای پرچم امید و پیشرفت کشور را به اهتزاز درآوردند
- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: جوانان و دانشمندان هسته ای ما پرچم امید و پیشرفت این کشور را به اهتزاز در آوردند و اکنون به پشتوانه این جوانان می توانیم دست به زانوی خود بگذاریم و به جلو حرکت کنیم.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه کرمان افزود: پیشرفت های هسته ای در چند محور قابل تحسین است، نخست اینکه خط ما نمی توانیم را توسط جوانان تکلیف محور کشور و در جریان پیشرفت هسته ای شکستیم و این حوزه توان بالای علمی کشور را به نمایش گذاشت.

وی اظهار داشت: دنیا تا جایی که نیازی نداشته باشد، به ما کمکی نخواهد کرد و باید خودمان پیشرفت کنیم و در این زمینه دانش هسته ای روحیه ناامیدی را در کشور شکست و ما را تبدیل به کشوری امیدوار کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان عنوان کرد: دانش هسته ای کشور، پوچی ادعاهای نگاه به غرب، دلدادگان به آنان و وابستگی را برملا کرد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در بازدید از نمایشگاه هسته ای تصریح کرد: بخش هسته ای کشور و پیشرفت های این حوزه افتخاراتی برای کشور است و هرچه پیش می رویم این دستاوردها پررنگتر می شود.

انکار پیشرفت های جمهوری اسلامی و طرح تقابل دین و علم

امام جمعه کرمان با بیان اینکه غربی ها در برخی موارد مستقیم به مسایل کشورها ورود می کنند و اجازه پیشرفت نمی دهند گفت: راهبرد دیگر آنان اینست که اگر مستقیم در امور کشورها دخالت نکنند هم آنقدر تبلیغات گسترده ای به راه می‌اندازند که کشورها نمی توانند پیشرفت کنند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: غربی ها با تبلیغات گسترده، ابتدا پیشرفت های جمهوری اسلامی را انکار می‌کنند و پس از آن قطعنامه‌ای علیه این پیشرفت های ما صادر می کنند.

وی ادامه داد: غربی ها با طرح تقابل علم و دین، ادیان زیادی را زمین گیر کردند و آنان گذاره دین و علم را مقابل یکدیگر قرار می‌دادند و در تبلیغات خود می‌گفتند که دین و علم باهم قابل جمع نیست و با همین شعار کلیسا را حذف کردند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان یادآور شد: در کشور ما به همت جوانان انقلابی اتفاقاتی افتاد و پیشرفت در سایه دین رخ داد، به نحوی که دین مدافع جدی علم و پیشرفت های دینی شده است.

وی بیان کرد: دهها اتفاق در صنعت هسته ای کشور افتاد لذا افراد فعال در جهاد تبیین این موارد را برای مردم توضیح دهند که اکنون در چه جایگاه رفیعی حضور داریم.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سالروز شهدای موتلفه و شهید چمران گفت: روز تشکیل جهاد سازندگی را در پیش رو داریم که این ارگان برای محرومیت زدایی در روستاها در کنار سپاه که ماموریت حفاظت از دستاوردهای کشور را داشت، شکل گرفت.

وی ادامه داد: جهاد در حوزه محرومیت زدایی کارهای بزرگی انجام داده تا به جهاد کشاورزی تبدیل شده است و اکنون تامین بخش بزرگی از غذا و معیشت کشور برعهده این وزارتخانه است که امید می رود با بسیج امکانات تمام سعی تلاش خود را برای رفع مشکلات معیشتی مردم به کار گیرند.

امام جمعه کرمان افزود: سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) در پیش است لذا امیدوارم ازدواج آسان در دستور کار خانواده ها قرار گیرد و تاخیر در ازدواج نیفتد تا این مهم الگویی برای دیگران باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.