تاریخ انتشار : سه شنبه 26 دی 1402 - 6:56
کد خبر : 15224

اقدامات غیرقانونی آمریکا و انگلیس باعث تشدید تنش‌ می‌شود

اقدامات غیرقانونی آمریکا و انگلیس باعث تشدید تنش‌ می‌شود
وزیر امور خارجه در تماس تلفنی با دبیرکل سازمان ملل متحد، اقدامات غیرقانونی آمریکا و انگلیس در حمله به یمن را خطایی راهبردی دانست که منجر به تشدید تنش‌ها در منطقه خواهد شد.

به گزارش نسیم صبا ازمهر، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه تماس‌ها و رایزنی‌های دیپلماتیک خود، با آقای آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد، در خصوص لزوم توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و تحولات اخیر در دریای سرخ گفت و گو و تبادل نظر کرد.

امیرعبداللهیان ضمن قدردانی از تلاش‌ها و مواضع آقای گوترش در خصوص لزوم پایان دادن به کشتار شهروندان در غزه، بار دیگر بر لزوم توقف حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه تاکید نمود.

امیرعبداللهیان ضمن اظهار نگرانی نسبت به وضعیت بغرنج و دردناک انسانی در غزه، آمادگی جمهوری اسلامی ایران جهت ارسال کمک‌های بشردوستانه برای مردم فلسطین را اعلام نمود.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با اشاره به تحولات اخیر در دریای سرخ، بار دیگر بر موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حفظ امنیت کشتیرانی و دریانوردی تاکید و تصریح نمود هدف یمن از توقف کشتی‌های به مقصد سرزمین‌های اشغالی، متوقف کردن جنایت و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی علیه شهروندان غزه است.

رئیس دستگاه دیپلماسی اقدامات غیرقانونی آمریکا و انگلیس در حمله به یمن را خطایی راهبردی دانست که منجر به تشدید تنش‌ها در منطقه خواهد شد.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در این گفت و گوی تلفنی بار دیگر ضمن محکومیت جنگ در غزه، بر لزوم توقف جنگ و ارسال کمک‌های بشر دوستانه به غزه تاکید نمود.

آنتونیو گوترش با اشاره به تحولات اخیر در دریای سرخ، از گسترش درگیری‌ها در منطقه ابراز نگرانی نمود و تلاش‌های سازمان ملل را معطوف به توقف جنگ و کاهش آلام مردم منطقه دانست.

گوترش ضمن مخالفت با توسل به زور و ضرورت توجه همه طرف‌ها به منشور ملل متحد و دوری از جنگ، نقش جمهوری اسلامی ایران در کمک به تقویت صلح و ثبات در منطقه را حائز اهمیت خواند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.