تاریخ انتشار : یکشنبه 5 آذر 1402 - 7:52
کد خبر : 13986

افزایش دو برابری ظرفیت ناوگان هوایی کشور تا پایان دولت سیزدهم

افزایش دو برابری ظرفیت ناوگان هوایی کشور تا پایان دولت سیزدهم
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه «بعد از کرونا، رکورد پروازهای عبوری از آسمان ایران در ماه گذشته شکسته شده است» گفت: طبق سیاستگذاری وزارت راه و شهرسازی در انتهای دولت سیزدهم نسبت به آغاز شروع کار دولت ظرفیت ناوگان هوایی کشور دو برابر خواهد شد.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا، مهرداد بذرپاش در حاشیه آغاز عملیات اجرایی فاز دو شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز عملیات اجرایی فاز دو شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با ظرفیت ۳۵ میلیون مسافر در سال به وسعت ۴۱۰ هزار متر مربع به همت همکاران و با حضور شرکای داخلی و خارجی آغاز شد.

وی افزود: یکی از اهداف ما افزایش ظرفیت ۶ میلیون نفری ترمینال قدیمی فرودگاه امام خمینی (ره) به ۱۰ میلیون نفر تا انتهای سال آینده است که با احتساب ظرفیت ۵ میلیون نفری ترمینال سلام در سال و همچنین ظرفیت ۳۵ میلیون نفری ترمینال فاز دو شهر فرودگاهی در مجموع به ۵۰ میلیون مسافر در سال می رسد که این عدد، یک رکورد در پروژه های صنعت هوایی کشور محسوب می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: این پروژه بزرگترین پروژه صنعت هوایی کشور بعد از انقلاب اسلامی محسوب می‌شود که با همکاری یک شرکت چینی و قرارگاه خاتم الانبیا با سرمایه گذاری بیش از ۲.۵ میلیون یورو امروز در دست اجرا قرار گرفته است که فاز اول آن تا اسفند سال آینده به ارزش ۵۰۰ میلیون یورو به بهره برداری می‌رسد.

عضو کابینه دولت سیزدهم گفت: توسعه منطقه ویژه اقتصادی با مشارکت بخش خصوصی ظرف ۴ تا ۵ سال آینده موجی می‌شود تا شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به یکی از هاب‌های هوایی منطقه تبدیل شود که یکی از آرزوهای موجود در صنعت هوایی محسوب می‌شود که تا دستیابی به آن هدف فاصله داریم.

بذرپاش با بیان اینکه در قالب کلان پروژه ایران راه، توسعه زیرساخت صنعت هوایی پیش بینی شده است، گفت: یکی از آن پروژه‌ها امروز در فرودگاه امام خمینی (ره) اجرا شد و پروژه دیگر در فرودگاه مهرآباد است که مذاکرات آزادسازی زمین با نیروهای مسلح در دستور کار است و سایر فرودگاه‌های کشور در قالب یک طرح جامع در حال پیگیری هستند.

وی با اشاره به توسعه ناوگان هوایی به عنوان یکی از سیاست‌های اصلی به رغم تحریم‌های سنگین نظام سلطه گفت: تاب آوری صنعت هوایی در سال‌های اخیر بسیار خوب است و بسیاری از نیازهای تعمیراتی در داخل کشور تامین می‌شود. از طرفی برای ورود هواپیما مشکلات زیادی داشتیم که یکی پس از دیگری در حال رفع شدن هستند.

بذرپاش تصریح کرد: طبق سیاستگذاری وزارت راه و شهرسازی در انتهای دولت سیزدهم نسبت به آغاز شروع کار دولت ظرفیت ناوگان هوایی کشور دو برابر خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه «بعد از کرونا رکورد پروازهای عبوری از آسمان ایران در ماه گذشته شکسته شده است» گفت: این اتفاق نه تنها درآمد خوبی نصیب کشور می‌کند بلکه می‌تواند پیام امنیت و ایمنی به سرمایه گذاران دنیا و فعالین اقتصادی منتقل کند که آسمان ایران یک آسمان کاملا مناسب برای پروازهای بین المللی است.

وی با اشاره به قرارداد ساخت فاز دو شهر فرودگاهی امام خمینی بین شرکت چینی و قرارگاه خاتم الانبیا خاطرنشان کرد: تامین مالی این پروژه از سوی وزارت راه و شهرسازی و با استفاده از روش های مختلف انجام می‌شود که روند اجرا و بهره برداری بر عهده نظارت شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.