تاریخ انتشار : شنبه 17 تیر 1402 - 7:09
کد خبر : 10739

افتتاح مسیر رفت قطعه دوم آزادراه تهران–شمال با حضور دکتر رئیسی

افتتاح مسیر رفت قطعه دوم آزادراه تهران–شمال با حضور دکتر رئیسی
در آستانه عید سعید غدیر، پروژه مسیر رفت قطعه 2 آزادراه تهران–شمال با حضور رئیس جمهور مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش نسیم صبا:با افتتاح این قطعه ۱۵.۵ کیلومتری که عملیات احداث آن از سال ۹۶ آغاز و به همت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و با همکاری پیمانکاران داخلی احداث شده، تردد از قطعه یک آزادراه از منتهی‌الیه بزرگراه آزادگان در منطقه ۲۲ تهران تا پل زنگوله در مازندران، از طریق مسیر آزادراهی انجام‌پذیر است.
در آیین بهره‌برداری از این پروژه مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و سید پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان، رئیس جمهور را همراهی کردند.
آزادراه تهران–شمال مسیر تهران به چالوس را ۶۲ کیلومتر کوتاه می‌کند.
مسیر رفت قطعه دوم آزادراه تهران – شمال مجموعاً ۲۲ کیلومتر است که با پیشرفت ۹۸ درصدی ۱۵.۵ کیلومتر آن مورد بهره‌برداری قرار گرفت که دارای ۱۷ تونل و پل بوده و آخرین تونل آن با ۶.۵ کیلومتر طول، بزرگترین تونل آزادراهی غرب آسیاست و رئیس بنیاد مستضعفان از این پروژه به عنوان نمایشگاه هنر مهندسی و تکنولوژی ایرانی یاد کرد.
رئیس جمهور پس از افتتاح این قطعه آزادراه و بازدید از مسیر ابتدا تا انتهای آن، در جمع کارگران این پروژه عظیم حضور یافت و ضمن تجلیل از تلاش‌ها و زحمات شبانه‌روزی آنها با جمعی از آنان عکس یادگاری گرفت.
دکتر رئیسی همچنین دستورات لازم برای تأمین اعتبار تکمیل مسیر، همکاری همه بخش‌ها، ایجاد تفرجگاه‌های بین راهی برای رفاه مسافران، ایمن‌سازی جاده‌های مواصلاتی به آزادراه و همچنین ایجاد مسیرهای اضطراری برای دسترسی بین جاده‌ای در ایام خاص و پرترافیک در این بزرگراه را صادر کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.