تاریخ انتشار : دوشنبه 20 شهریور 1402 - 6:50
کد خبر : 12032

اصلاح حکمرانی صندوق‌های بازنشستگی با مشارکت تعاونی/۴۴همت سرمایه‌گذاری تعاون در دولت سیزدهم

اصلاح حکمرانی صندوق‌های بازنشستگی با مشارکت تعاونی/۴۴همت سرمایه‌گذاری تعاون در دولت سیزدهم
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حکمرانی صندوق‌های بازنشستگی را برای مشارکت بخش تعاونی و مردم نهاد اصلاح می‌کنیم تا سهم تعاون در اقتصاد افزایش یابد.

گزارش نسیم صبا ازایرنا، سید صولت مرتضوی در نخستین همایش اقتصاد تعاونی ایران با حضور ریییس جمهور اظهار داشت: تحقق شعار حکمرانی تعاون و حکمرانی مردم ضمانت اجرایی دارد و کارهای خوبی صورت گرفته است، طبق اصلاحیه سند توسعه تعاون جایگاه تعاونی را ارتقا خواهیم داد.

وی افزود: نگاه دولت سیزدهم تقویت و توسعه تعاونی ها در اقتصاد کشور و استفاده از ظرفیت های مردمی است امروز نیز رئیس جمهور دعوت تعاونگران را قبول و در این همایش حضور پیدا کردند ضمن اینکه در این همایش نمایندگان کشورهای مختلف و نمایندگان مجلس حضور دارند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به سهم تعاون در اقتصاد کشور گفت: ۱۰۱ هزار تعاونی فعال در کشور مشغول به کار هستند.

مرتضوی ادامه داد: امسال هفته تعاون در شهریورماه که مقارن با هفته دولت بود با شعار «حکمرانی تعاون و حکمرانی مردمی» آغاز شد برنامه های مختلفی در راستای سیاست توسعه تعاون در سراسر کشور برگزار شد.

مرتضوی بیان داشت: جلسات مختلفی با نخبگان و تعاونگران برگزار شد که منجر به بیان دیدگاه‌ها شد. همچنین اساتید مختلف از دانشگاه های برتر کشور دعوت شدند و نطرات مختلف درباره ایجاد رشته‌های مختلف تعاونی را پیشنهاد کردند.

وی با اشاره به اینکه ۳۷۳ طرح جدید به بهره برداری رسید گفت: از شروع به کار این دولت ۴۴هزار میلیارد تومان در بخش تعاونی سرمایه گذاری شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابراز داشت: ۹۱ درصد از این منابع از محل سرمایه های خرد مردمی بود که بیانگر گرایش مردم به مشارکت اقتصادی در تعاونی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.