تاریخ انتشار : یکشنبه 19 فروردین 1403 - 6:42
کد خبر : 16814

اشتغال بیش از ۲هزارمددجوی زندانهای کرمان در کارگاه های حرفه آموزی

اشتغال بیش از ۲هزارمددجوی زندانهای کرمان در کارگاه های حرفه آموزی
مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان کرمان از اشتغال بیش از ۲ هزار نفر از مددجویان زندانهای این استان در کارگاه های حرفه آموزی خبر داد.

به گزارش نسیم صبا ازمهر، علی ذوالفعلی نژاد، ظهر شنبه در نشست هیأت مدیره انجمن حمایت از زندانیان استان کرمان گفت: در راستای اشتغالزایی زندانیان در حال حاضر تعداد ۲ هزار و ۶۴۷ مددجوی زندان‌های استان کرمان در ۱۲۳ کارگاه تولیدی، حرفه آموزی در حال اشتغال و فعالیت می‌باشند.

وی تصریح کرد: در راستای استفاده از ارفاقات قانونی برای زندانیان و به منظور استفاده حداکثری از پابندهای الکترونیکی و اعطای مرخصی به متهمان و محکومان، اعمال مجازات‌های جایگزین حبس با محوریت خدمات اجتماعی و عامل المنفعه در دستور کار قرار گرفت.

علی ذولفعلی نژاد، اظهار داشت: باهدف توسعه استفاده از پابند الکترونیک اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مددجویان نموده‌ایم و بهره مندی از کمک‌های خیرین و همیاری سازمان زندان‌ها و انجمن حمایت از زندانیان استان کرمان در جهت فراهم سازی زمینه استفاده بیشتر از پابند الکترونیکی مؤثر بوده است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ دستگاه قضائی استان و اداره کل امور زندان‌های کرمان بهره مندی از نهادهای ارفاقی را در دستور کار خود قرار دادند و در این راستا به ۹ هزار و ۲۴۲ نفر از زندانیان استان مرخصی اعطا شد.

وی اقدامات اداره کل امور زندان‌ها و اقدامات امینی و تربیتی استان کرمان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در سال گذشته ۵ هزار و ۷۴۱ نفر در آزمون‌های پایان دوره حرفه آموزی موفق به قبولی گردیدند.

ذولفعلی نژاد، اظهار داشت: در مساحتی بیش از ۵ هزار متر مربع، ۲ هزار و ۶۴۷ نفر از زندانیان در ۴۵ کارگاه متعلق به انجمن حمایت از زندانیان مشغول به کار و کسب درآمد می‌باشند.

وی با بیان اینکه ۴ هزار و ۴۶۶ خانواده زندانیان تحت پوشش انجمن‌های حمایت از زندانیان می‌باشند افزود: در سال گذشته ۱۸ هزار ۴۳ مورد حمایت‌های نقدی و غیرنقدی از زندانیان صورت گرفت و ۷۳۱ نفر از زندانیان به سازمان‌ها و نهادهای حمایتی معرفی شدند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.