تاریخ انتشار : یکشنبه 15 مرداد 1402 - 15:52
کد خبر : 11325

استقبال یک میلیون خانوار از کالابرگ الکترونیکی/ تا ۵٢٠ هزار تومان اعتبار یارانه کالابرگ

استقبال یک میلیون خانوار از کالابرگ الکترونیکی/ تا ۵٢٠ هزار تومان اعتبار یارانه کالابرگ
معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی از استقبال یک میلیون خانوار سه دهک اول در طرح کالابرگ الکترونیکی خبر داد و گفت: ۱۱ قلم کالا در سبد ثابت و مبنای قیمت بر پایه سال گذشته است. مردم اگر ۲۰۰ هزار تومان از این کالاها را خریداری کنند، ۱۲۰ هزار تومان اعتبار جدید به آنها اضافه می‌شود.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا، «علیرضا عسگریان» روز یکشنبه در جمع خبرنگاران به تشریح جزئیات کالا برگ الکترونیک اظهار داشت: حدود ٩ میلیون خانوار در قالب ٢٩ میلیون نفر از دهک‌های اول تا سوم مشمول این طرح می‌شوند.

وی افزود: اکنون این طرح برای دهک‌های اول تا سوم است که در آینده برای دهک‌های بعدی نیز اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به جزییات جدید از طرح کالا برگ گفت: در صورتی که ۵٠ درصد اعتبار یارانه را خرید کنند، ۱۲۰ هزار تومان به طرح کالابرگ الکترونیک در دهک های اول تا سوم اضافه می‌شود.

وی افزود: این کالابرگ فاصله تورمی کالاها از سال تا کنون را توسط دولت پوشش می‌دهد. هدف دولت تامین معیشت و حمایت از اقشار کم درآمد است.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی بیان داشت: خانوارهایی که ۴۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می‌کنند، اگر ۲۰۰ هزار تومان از اعتبار کالابرگ را که ١٧ مردادماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود را از سبد ۱۱ قلمی در کالا برگ خریداری کنند، هر قدر مابه التفاوت تورمی باشد توسط دولت تامین می‌شد.

وی تاکید کرد: ۱۱ قلم کالا در سبد ثابت و مبنای قیمت بر پایه سال گذشته است. مردم اگر ۲۰۰ هزار تومان از این کالاها را خریداری کنند، ۱۲۰ هزار تومان اعتبار جدید به آنها اضافه می‌شود؛ مشروط به اینکه دوباره از این ۱۱ قلم خریداری کنند پس مجموع یارانه افراد ۵۲۰ هزار تومان می‌شود.

عسگریان عنوان کرد: اگر فردی افزایش ١٢٠ هزار تومان اعتبار را در ماه خرید نکند این مبلغ برای ماه بعد ذخیره نمی‌شود و تنها همان مبلغ ۴۰۰ هزار تومان در موعد مقرر واریز یارانه، قابل برداشت است اگر این مبلغ را نیز نقدی برداشت نکند به ماه بعد منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه ۹۰ هزار مغازه و فروشگاه در این طرح کالابرگ فعال شده است، گفت: مردم از طریق برنامه کاربردی «شما» شبکه ملی اعتبار با انتخاب موقعیت مکانی، می‌توانند به نزدیک‌ترین فروشگاه مراجعه کنند.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه‌ اجتماعی خاطر نشان کرد: ٢٧ هزار میلیارد تومان اعتبار یارانه کل همه خانوارها در طول یک ماه است.

به گفته وی، این سبد ۱۱ قلم کالایی، شامل شیر کم‌چرب بطری، پنیر، تخم مرغ، گوشت مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج ایرانی، لبنیات، قند و شکر، حبوبات و گوشت منجمد گوساله است. همه خانوارهای مشمول طرح می‌توانند با شماره‌گیری #۱۴۶۳*۵۰۰* از باقی‌مانده اعتبار خود مطلع شوند.

عسگریان با بیان اینکه تغییرات دهک بندی به صورت ماهانه و ۶ ماه یکبار صورت می‌گیرد، گفت: در بعد خانوار تغییر شاخص‌ها ماهانه است در صورتی که فردی ازدواج، طلاق، فوت و تولد صورت بگیرد در این سامانه تغیرات اعمال می‌شود.

وی ادامه داد: تغییرات شاخص های اقتصادی نیز هر ۶ ماه یکبار اعمال می شود اکنون وضعیت‌ها و حجم مراجعات را بررسی کردیم و در صورت بروز تغییر به مردم اعمال می‌کند همه مردم قایل هستند که این دریافت یارانه عادلانه و به روز باشد.

وی ابراز داشت: بالای ٩۵ درصد جامعه یارانه دریافت می‌کنند که نیاز بود ۵٠ درصد این یارانه صرف محرومان و بخش‌های دیگر صرف طرح‌های عمرانی نیمه تمام و طرح‌های تولیدی شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.