تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 آذر 1402 - 7:40
کد خبر : 14092

اخبار پلیس:کشف ۱۵۵میلیارد کالای قاچاق از خودروهای شوتی در کرمان

اخبار پلیس:کشف ۱۵۵میلیارد کالای قاچاق از خودروهای شوتی در کرمان
فرمانده انتظامی استان از اجرای مرحله ای دیگر از طرح مقابله با خودروهای شوتی با کشف 155میلیارد و 712 میلیون انواع کالای قاچاق خبر داد.

به گزارش نسیم صبا:سردار”ناصر فرشید”گفت: همزمان با اوایل آذر ماه سال جاری مرحله دیگری از طرح مقابله با عاملان قاچاق کالا با محوریت پلیس امنیت اقتصادی به اجرا در آمد.
وی افزود: در این طرح ۳ روزه بر اساس اقدامات اطلاعاتی قبلی و همچنین استقرار هدفمند همکاران انتظامی در مبادی ورودی و خروجی استان بیش از۶۱ دستگاه خودروی سبک و سنگین توقیف و در بازرسی از آن ها انواع کالای قاچاق شامل فرآورده های نفتی، دام، خودرو و دیگر کالاهای اساسی کشف شد.
فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش این اقلام را بیش از ۱۵۵میلیارد و۷۱۲ میلیون ریال برآورد کردند، بیان داشت: در این خصوص۷۰ متهم که قصد سودجویی با قاچاق این کالاها را داشتند با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.

کشف ۱۳فقره سرقت ابزارآلات ساختمانی و اماکن خصوصی در سیرجان

فرمانده انتظامی سیرجان از دستگیری۳ مالخر با کشف۱۳مورد سرقت ابزارآلات و اماکن خصوصی به ارزش یک میلیارد و۲۰۰میلیون ریال خبر داد.
سرهنگ”مرتضی امیرسبتکی”در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت ابزار و آلات ساختمان های در حال ساخت در مناطقی از شهرستان سیرجان، ماموران پلیس آگاهی با انجام پی جوئی های تخصصی، ۳ متهم دخیل در این سرقت ها را شناسایی و طی عملیاتی ۳ متهم را در حال فروش اموال سرقتی در یک کارگاه ضایعاتی دستگیر کردند.
وی بیان داشت: این مالخران در مواجهه با شواهد و مدارک موجود با معرفی سارق به۱۳ فقره خرید ابزار و الات ساختمانی و اماکن خصوصی اعتراف کردند و برخی اقلام مسروقه شامل۳کلاف سیم سرقتی،۲کارواش خانگی و تعداد زیادی پمپ آب، کنتور آب، شیرآلات ساختمانی، دریل، سنگ فرز و دیگر لوازم ساختمان های در حال ساخت به ارزش یک میلیارد و۲۰۰میلیون ریال از مخفیگاه آنان کشف شد.
سرهنگ”امیرسبتکی”با بیان اینکه این متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند افزود: اگر کالای ارزان قیمتی که شائبه دزدی بودن آن وجود دارد را بخریم ناخواسته به چرخه سرقت کمک کرده ایم.

کشف ۲۹ گوشی همراه از دو جیب بر در محدوده مراکز درمانی

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از دستگیری دو سارق که در محدوده بیمارستان ها اقدام به جیب بری از افراد همراه بیمار می کردند خبر داد.
سرهنگ”مهدی پورامینایی”در تشریح این خبر گفت: همزمان با طرح اخیر پیشگیری از انواع سرقت ها، تیم هایی از کلانتری ۱۳ و ۱۴در راستایی شناسایی عاملان سرقت تلفن همراه و اشیاء قیمتی شهروندان که در محدوده برخی واحدهای درمانی از آن ها جیب بری شده بود به صورت نامحسوس در نقاطی از مراکز درمانی مستقر شدند.
وی افزود: در این راستا با پایش نامحسوس این نقاط و اقدامات پلیسی، یک خانم و آقا به اتهام جیب بری شناسایی و بلافاصله هنگام سرقت دستگیر شدند که در ادامه از این متهمان ۲۹ دستگاه تلفن همراه و۱۰ کیف جیبی سرقتی کشف و متهمان به۳۹ مورد سرقت در محدوده بیمارستان های شهر کرمان به روش جیب بری اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با اشاره به اینکه تاکنون برخی مال باختگان شناسایی و متهمان نیز با دستور قضائی برای کشف جزئیات پرونده تحت بازجویی قرار گرفته اند از مردم خواست در مکان های شلوغ مراقب اموال همراه خود باشند و رفتارهای مشکوک را به پلیس اطلاع دهند.

هنگام رانندگی هیجانات خود را کنترل کنیم

رئیس پلیس راه شمال استان با تاکید بر کنترل هیجانات هنگام رانندگی گفت: این هیجانات هنگام رانندگی منجر به واکنش و حادثه برای سایر رانندگان می
شوند.
سرهنگ”علی رضایی”در این خصوص گفت: در واکاوی برخی حوادث رانندگی مشخص شده راننده که معمولا در سنین جوانی است با سرعت غیر مجاز و انجام حرکات نمایشی در صدد بروز هیجانات خود بوده تا به عنوان مثال از صفحه کیلومتر خودرو جهت انتشار در صفحات مجازی عکس بگیرد اما حادثه تلخی را رقم زده است.
وی با تاکید بر خودداری از اینگونه اقدامات نادرست و خطرساز افزود: زمانی که پشت فرمان در حال رانندگی هستید همواره خونسردی خود را حفظ کنید و هرگاه با یک راننده عصبانی یا با رفتارهای هیجانی رانندگان نوپا روبرو شدید سعی کنید از ایجاد درگیری خودداری و از صحنه حادثه ساز دور شوید.
سرهنگ رضایی با تاکید بر رعایت فاصله مناسب با خودروی جلویی تصریح کرد: چه بهتر که همه ما امر به معروف و نهی از منکر را در رانندگی هم لحاظ کنیم و به عنوان همیار پلیس به رانندگان متخلف از روی صمیمیت تذکر بدهیم تا ناهنجاری های ترافیکی آنان اصلاح شود.

توقیف۲۹وسیله نقلیه متخلف در طرح ارتقاء امنیت در بردسیر

فرمانده انتظامی شهرستان بردسیر از توقیف۲۰دستگاه خودرو و۹دستگاه موتورسیکلت متخلف در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان خبر
داد.
سرهنگ”منصور رمضان نژاد” اظهار داشت: در راستای برخورد با وسایل نقلیه فاقد پلاک، پلاک مخدوش، حرکات نمایشی و پرخطر و در راستای پیشگیری از جرائم و تخلفات رانندگی، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در سطح شهرستان اجرا شد.
وی افزود: در همین راستا۲۰دستگاه خودرو به دلیل رانندگی فاقد پلاک، فاقد گواهینامه و پلاک مخدوش و۹دستگاه موتورسیکلت متخلف توقیف و به پارکینگ منتقل شدند.
فرمانده انتظامی بردسیر ادامه داد: تردد وسائط نقلیه فاقد پلاک به بهانه های مختلف از جمله تصادفی بودن، نو بودن، مفقودیت و یا سرقت پلاک و پلاک مخدوش و خودروهایی که با آلودگی صوتی برای شهروندان ایجاد مزاحمت نمایند و همچنین خودروهای داری شیشه دودی مشمول این طرح خواهند بود و این طرح دائمی بوده و با جدیت دنبال خواهد شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.