تاریخ انتشار : شنبه 4 آذر 1402 - 6:24
کد خبر : 13947

اجرای طرح ملی فیبر منازل و کسب و کارها در شهر کرمان/ سرعت اینترنت‌ ۸۰ برابر می‌شود

اجرای طرح ملی فیبر منازل و کسب و کارها در شهر کرمان/ سرعت اینترنت‌ ۸۰ برابر می‌شود
مدیرکل ارتباطات استان کرمان از اجرای طرح ملی فیبر منازل و کسب و کارها در کرمان خبر داد و گفت: بالغ بر ۵۰۰ کیلومتر حفری طی ۲ ماه باید انجام شود.

به گزارش نسیم صبا:حسین ساجدی‌فر مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به اینکه پهناور بودن و وسعت زیاد استان کرمان خدمترسانی به مردم را در تمام حوزه‌ها با سختی و کندی مواجه کرده که یکی از این حوزه‌ها حوزه زیرساخت‌های ارتباطی است، اظهار داشت: از ابتدای دولت سیزدهم با تمرکز بر بهبود کیفیت و پوشش اینترنت در سراسر استان اتفاقات خوبی افتاده است با این وجود میزان پوشش‌دهی اینترنت در استان کرمان نسبت به میانگین کشوری وضعیت مطلوبی نیست.

وی با بیان اینکه در کل دولت قبل یعنی از ۱۳۹۶ تا شهریور ۱۴۰۱ در حوزه روستایی تنها ۱۲ سایت ۴G روستایی در استان نصب شده در حالی که در یک سال گذشته ۹۴ سایت ۴G جدید روستایی در استان کرمان راه‌اندازی شده است، گفت: از ابتدای دولت خدمات خوبی ارائه شده و این اقدامات ادامه ادامه دارد و تلاش می‌کنیم که تا پایان سال در حوزه روستایی به میانگین پوشش بالای ۹۰ درصد برسیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان با اشاره به اینکه در حوزه روستایی از ابتدای این دولت تا کنون ۵۰۲ روستای استان به اینترنت پرسرعت متصل شدند که شامل ۵۲ هزار و ۶۱۱ خانوار و ۱۷۶ هزار نفر می‌شود، افزود: تلاش می‌کنیم که این آمار تا پایان سال به ۷۰۰ روستا برسد.

وی با بیان اینکه این روستاها در تمام استان قرار دارند اما به دلیل محرومیت‌هایی که در جنب و شرق استان کرمان است بیشتر تمرکز ما در این مناطق است، ادامه داد: در این مدت ۱۳۴ سایت ۲G موجود نیز به ۴G ارتقا پیدا کرده است.

ساجدی‌فر با اشاره به اینکه استان کرمان بسیار پهناور است و این موضوع کار ما را سخت کرده است، بیان کرد: برای مثال در کل استان یزد ۳۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار وجود دارد و این آمار تنها در شهرستان جیرفت استان کرمان ۳۲۴ روستا است که نشان از وسعت این استان دارد.

وی با بیان اینکه در تمام دنیا ۷۰ درصد ترافیک اینترنت بر روی اینترنت ثابت است و در کشور ما برعکس بوده و ۷۰ درصد این ترافیک بر روی سیستم همراه است، افزود: این مسئله باعث می‌شود که کیفیت اینترنت همراه ما دچار مشکل شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان با بیان اینکه باید تلاش کنیم که بار ترافیک اینترنت، به اینترنت ثابت منتقل شود، ادامه داد: باید این فرهنگ در کشور ما اصلاح شود تا مردم ما تمام انتظارات اینترنتی خود را از اینترنت همراه برآورده نکنند؛ در این صورت بخش عمده‌ای از مشکلات ما حل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم توسعه ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبرنوری بوده است و در این راستا پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در کشور اجرا می‌شود، گفت: با اجرای پروژه ملی فیبر منازل و کسب و کارها، فیبر نوری تا درب منازل و کسب و کارهای رسیده و مشترکان می‌توانند مستقیماً به فیبر نوری وصل شوند.

ساجدی‌فر با بیان اینکه با اجرای این طرح اینترنتی با سرعت ۸۰ برابر سرعت موجود در اختیار مردم قرار می‌گیرد، پایداری سرویس را خواهیم داشت و کیفیت اینترنت ارتقای بسیار زیادی پیدا می‌کند، ادامه داد: برای رسیدن به توسعه در حوزه ارتباطات داریم انتظار داریم ۷۰ درصد ترافیک مصرفی ما بر روی بستر ثابت شکل بگیرد و این بستر ثابت امروز فیبر نوری است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان از اجرای طرح ملی فیبر منازل و کسب و کارها در شهر کرمان با همکاری شهرداری خبر داد و افزود: تا پایان سال در تمام شهرهای استان یک اتفاق و انقلاب بزرگ در حوزه ارتباطات ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه در شهر کرمان بالغ بر ۵۰۰ کیلومتر حفری طی دو ماه باید انجام شود، گفت: سرعت کار بالا است و برنامه ما این است که طی کمتر از دو ماه شهر کرمان به اتمام برسد البته علاوه بر آن ۲ هزار کیلومتر فیبر هوایی نیز باید انجام شود و پیش‌بینی می‌شود که سرویس‌دهی این شبکه به مردم از پایان سال انجام شود.

ساجدی‌فر با اشاره به اینکه در برنامه است که پس از شهر کرمان کلیه شهرهای استان به پروژه ملی فیبر منازل و کسب و کارها متصل شوند، بیان کرد: برای تحقق این منظور نیازمند همراهی شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهرهای سراسر استان هستیم.

خبرنگار:سعیدمحکم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.