تاریخ انتشار : دوشنبه 6 آذر 1402 - 7:29
کد خبر : 14010

آمریکا حق دخالت و تصمیم‌گیری برای مردم غزه را ندارد

آمریکا حق دخالت و تصمیم‌گیری برای مردم غزه را ندارد
رییس جمهور گفت‌: مردم غزه به واسطه حماس به عنوان دولت مشروع، قانونی و برآمده از آرای عمومی این منطقه، باید برای آینده غزه تصمیم بگیرند و آمریکا حق هیچ‌گونه دخالت و تصمیم‌گیری را ندارد.

به گزارش نسیم صبا ازمهر، سید ابراهیم رییسی در گفت‌وگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان تاکید کرد که مردم غزه به واسطه حماس به عنوان دولت مشروع، قانونی و برآمده از آرای عمومی این منطقه، باید برای آینده غزه تصمیم بگیرند.

رییس جمهور در ادامه افزود: آمریکا حق هیچ‌گونه دخالت و تصمیم‌گیری برای مردم غزه را ندارد و هرگونه اقدام آنها در این زمینه محکوم به شکست است.

رییسی، ایران و ترکیه را دو کشور مهم و تأثیرگذار در جهان اسلام برشمرد و ابراز امیدواری کرد که همکاری‌های مشترک دو کشور الگویی از تعاملات و همکاری میان کشورهای اسلامی باشد.

رییس‌جمهور در بخش دیگری از این گفت‌وگوی تلفنی با تأکید بر اینکه آمریکا قاتل مردم غزه است، هرگونه دخالت آمریکایی‌ها نسبت به آینده غزه را ادامه جنایت آمریکا توصیف کرد.

«رجب طیب اردوغان» رییس‌جمهور ترکیه نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به روابط خوب و سازنده تهران-آنکارا، بر تلاش برای ارتقا این روابط به سطح ممتاز و استثنائی تأکید کرد.

اردوغان همچنین بر آمادگی کشورش برای برگزاری نشست شورای‌عالی همکاری میان دو کشور تأکید کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.