تاریخ انتشار : یکشنبه 15 مرداد 1402 - 15:39
کد خبر : 11316

آمادگی داریم توانمندی‌های ایران را با سریلانکا به اشتراک بگذاریم

آمادگی داریم توانمندی‌های ایران را با سریلانکا به اشتراک بگذاریم
رییس جمهور با اشاره به پیشرفت‌های ایران در عرصه‌های مختلف به‌ویژه در زمینه‌های علمی و فناوری علیرغم تحریم‌های ظالمانه گفت: آمادگی داریم توانمندی‌های ایران را با سریلانکا به اشتراک بگذاریم.

به گزارش نسیم صبا از مهر، سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز یکشنبه (۱۵ مرداد) در دیدار آقای «علی صبری» وزیر امور خارجه سریلانکا، با بیان اینکه روابط دو کشور از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی همواره سازنده و رو به توسعه بوده است، ظرفیت‌های متنوع موجود در دو کشور را بستر مناسبی دانست که می‌تواند موجب ارتقای روابط فیمابین به سطوح بالاتر شود.

رئیس جمهور با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف به‌ویژه در زمینه‌های علمی و فناوری علیرغم تحریم‌های ظالمانه گفت: آمادگی داریم این توانمندی‌ها را با کشورهای دوست مثل سریلانکا به اشتراک بگذاریم.

رئیسی با تاکید بر ضرورت فعال‌تر شدن کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و سریلانکا اظهار داشت: کشورهای مختلف دنیا از جمله سریلانکا، ظرفیت‌های فراوانی برای پیشرفت دارند که اگر دخالت‌های استعماری و منفعت‌طلبانه خارجی نبود، می‌توانست باعث رشد و شکوفایی این کشورها باشد.

«علی صبری» وزیر امور خارجه سریلانکا نیز در این دیدار با بیان اینکه در این سفر به چشم خود دیدم که ایران با وجود تحریم‌ها به چه پیشرفت‌های عظیمی از جمله در عرصه‌های علمی و فناوری دست یافته، این موفقیت‌ها را به رئیس جمهور و ملت ایران تبریک گفت.

وزیر امور خارجه سریلانکا با اشاره به حضور و فعالیت‌های سازنده شرکت‌های ایرانی در این کشور، از علاقمندی دولت متبوعش برای گسترش همکاری‌ها با ایران در زمینه‌های مختلف اقتصادی، فناوری و پزشکی خبر داد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.