تاریخ انتشار : شنبه 8 مهر 1402 - 7:06
کد خبر : 12511

آغاز عملیات مرحله دوم انتقال آب دریای عمان به اصفهان

آغاز عملیات مرحله دوم انتقال آب دریای عمان به اصفهان
با حضور رئیس جمهور در استان اصفهان عملیات مرحله دوم انتقال آب دریای عمان آغاز شد و همچنین فاز اول نیروگاه فولاد مبارکه و پروژه تصفیه گازوئیل (DHT) پالایشگاه اصفهان به بهره برداری می رسد.

به گزارش نسیم ضبا ازمهر، گروه استان‌ها: حجت الاسلام ابراهیم رئیسی روز جمعه هفتم مهرماه برای سفری یک روزه وارد استان اصفهان شد. در جریان سفر رئیس جمهور چندین طرح افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

بازدید از خط انتقال آب دریای عمان به استان اصفهان و آغاز عملیات اجرایی فاز دوم این طرح نخستین برنامه رئیسی در استان اصفهان بود.

در جریان این سفر با حضور رئیس جمهور فاز اول نیروگاه فولاد مبارکه به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات افتتاح خواهد شد، ظرفیت کلی این نیروگاه ۹۱۴ مگاوات است.

همچنین با حضور رئیس جمهور پروژه تصفیه گازوئیل (DHT) پالایشگاه اصفهان به بهره‌برداری رسمی خواهد رسید.

افتتاحیه جایزه بین‌المللی مصطفی (ص) که به نوبل اسلامی در جهان مشهور است نیز با حضور رئیس جمهور در اصفهان انجام می‌شود.

اخبار سفر رئیس جمهور به اصفهان را در زیر بخوانید.

۱۹:۰۵ دیدار رئیس جمهور با آیت الله مظاهری

حجت الاسلام ابراهیم رئیسی در جریان سفر به اصفهان پس از بازدید و بهره برداری رسمی واحد زیست محیطی تصفیه گازوئیل اصفهان با حضور در منزل آیت الله مظاهری با وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس جمهور در این دیدار گزارشی از اقدامات دولت در حوزه‌های مختلف ارائه داد و به برخی از سفرهای خارجی و نتایج آن نیز اشاره کرد.

حضرت آیت‌الله مظاهری نیز در این دیدار با بیان دغدغه مردم اصفهان در خصوص آب و تشکر از اقدامات دولت در تأمین آب اصفهان بر ادامه تلاش دولت برای بهبود معیشت مردم و اصلاح برخی ناهنجاری‌های فرهنگی تأکید کرد.

۱۸:۰۳ اقدامات هلدینگ پتروپالایش اصفهان برنامه محور است

حجت الاسلام ابراهیم رئیسی عصر جمعه در آئین بهره برداری رسمی از طرح زیست محیطی تصفیه گازوئیل هلدینگ پتروپالایش اصفهان ضمن قدردانی از جواد اوجی وزیر نفت، جلیل سالاری مدیرعامل شرکت ملی پالایش وپخش فرآورده‌های نفتی و محسن قدیری مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان به دلیل اجرای خوب پروژه‌های این هلدینگ اظهار داشت: همه برنامه‌ها و اقدامات در دستور کار برای این هلدینگ به خوبی در حال انجام است و مایه امید آفرینی برای مردم خواهد بود.

وی با بیان اینکه در هلدینگ پتروپالایش اصفهان در کنار اجرای پروژه‌هایی که در راستای حفظ محیط زیست در دستور کار است، توسعه زنجیره ارزش صنعت نفت نیز مشاهده می‌شود، افزود: این امر یکی از اصلی‌ترین مسئولیت‌های اجتماعی این هلدینگ است که به خوبی در حال محقق شدن است.

متن کامل را اینجا بخوانید.

۱۷:۰۵ امضای تفاهم‌نامه همکاری توسعه زیست‌بوم فناوری زنجیره‌های ارزش صنعت نفت

مراسم بهره‌برداری رسمی از واحد تصفیه گازوئیل پتروپالایشگاه اصفهان عصر جمعه با حضور حجت الاسلام ابراهیم رئیسی برگزار شد، در حاشیه این مراسم تفاهم‌نامه همکاری «توسعه زیست بوم فناوری زنجیره‌های ارزش صنعت نفت» میان معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و هلدینگ پتروپالایش اصفهان در حضور حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی به امضای دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و محسن قدیری مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان به امضا رسید.

۱۲:۵۹ بهره برداری از واحد زیست محیطی تصفیه گازوئیل پالایشگاه اصفهان

واحد زیست محیطی تصفیه گازوئیل پالایشگاه اصفهان با حضور حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری ایران به بهره برداری رسید.

گفتنی است واحد زیست محیطی تصفیه گازوئیل در راستای ارتقا کیفی محصولات با ظرفیت ۱۰۰ هزار بشکه در روز افتتاح رسمی شد.

۱۲:۱۸ وزیر صمت: تولید فولادهای پیشرفته در دستور کار است

عباس علی‌آبادی در آئین راه‌اندازی نخستین واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی شهید کاظمی مجتمع فولاد مبارکه که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، با بیان اینکه فولاد صنعت مادر است و بدون این فلز هیچ صنعتی نمی‌تواند شکل بگیرد، اظهار داشت: تحولات بزرگی در مسیر تولید فولاد است.

وی با اشاره به اینکه فولاد به دو روش کوره بلند و احیای مستقیم تولید می‌شود که احیای مهم‌ترین روش‌هاست، افزود: اگر با محدودیت گاز مواجه شویم فولاد تولید نمی‌شود زیرا گاز در حکم خوراک فولاد و آب در حکم مواد لازم برای تولید فولاد است.

وزیر صمت با بیان اینکه در فولاد مبارکه برنامه داریم به سمت فولاد سبز حرکت کنیم، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اکنون از روش احیای مستقیم استفاده می‌کنیم با استفاده از انرژی‌های خورشیدی به دنبال تولید هیدروژن و تزریق آن به خط لوله گاز فولاد هستیم.

وی تصریح کرد: گام مهم‌تر در فولاد مبارکه حرکت به سمت فولادهای پیشرفته همچون ورق هسته است که نیازهای کشور را تأمین می‌کند و در زنجیره ارزش صنعت به کار برده می‌شود.

۱۱:۵۷ تولید برای کشور از ضرورت‌های جدی است

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در آئین راه اندازی فاز اول نیروگاه سیکل ترکیبی شهید حاج احمد کاظمی فولاد مبارکه اظهار داشت: تولید برای کشور ضرورت‌های جدی است، ما موفقیت‌هایی داشته‌ایم که باید شاکر خداوند باشیم.

وی افزود: رشد کمی و کیفی در فولاد می‌تواند رشد تولید را به همراه داشته باشد.

رئیس جمهور اضافه کرد: جداسازی برق، آب و گاز صنایع از بخش خانگی بسیار مهم است و ما در این زمینه ورود کرده‌ایم و صنعت فولاد موفق بوده است.

وی با بیان اینکه فولاد سبز باید در دستور کار قرار گیرد و برای توسعه آن برنامه داشته باشیم، گفت: در خود تأمینی و خودکفایی که بتواند فولاد ما را در سطح منطقه و جهان در رتبه عالی قرار دهد بسیار مهم است چرا که این امر برای ما تولید قدرت می‌کند.

آیت الله رئیسی گفت: رشد تولید، تولید قدرت می‌کند، کشور ما را در اقتصاد توانمند می‌کند و در برابر تکانه‌ها ضرری به ما وارد نمی‌شود.

وی با بیان اینکه دشمن فکر می‌کند می‌تواند تولید را می‌تواند دچار توقف و عقب گرد کند، ادامه داد: تمام تلاش دشمن این است که کشور رشد اقتصادی نداشته باشد و این در حالی است که رشد اقتصادی ما در بهار امسال ۶.۷ درصد رسیده و این دشمن را گیج می‌کند، مگر می‌شود کشوری در حال تحریم و تهدید این میزان رشد داشته باشد.

رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه دلیل باور نداشتن مردم به ایران به دلیل عدم شناخت آنها از مردم ایران است، ابراز داشت: اگر دشمن می‌دانست مردم اصفهان در هر کوی و برزن برای کشور مایه می‌گذارند باور داشت که نمی‌تواند ایران را تهدید کند.

وی با اشاره به اینکه ایران مقتدر امروز سرمایه خون مطهر شهیدان بزرگ است، افزود: ما مردمی داریم که در هر کوی و برزن برای اجرای امر ولی و امام مسلمین و برای ایجاد آرامش در دل مردم تلاش می‌کنند و استقلال و آزادی و نظام جمهوری اسلامی را حفظ کرده و سرافرازانه سر خود را بلند می‌کنند.

متن کامل را اینجا بخوانید.

۱۱:۰۸ افتتاح نخستین واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی

نخستین واحد گازی نیروگاه ۹۱۴ مگاواتی سیکل ترکیبی شهید احمد کاظمی شرکت فولاد مبارکه با ظرفیت ۳۰۷ مگاوات صبح جمعه با حضور رئیس جمهوری راه‌اندازی شد.‌

نیروگاه سیکل ترکیبی شهید احمد کاظمی از دو واحد گازی ۳۰۷ مگاواتی، یک واحد بخار ۳۰۰ مگاواتی و دو واحد بویلر بازیافت حرارتی و در سطح کلاس F طراحی شده است که در مجموع می‌تواند ۹۱۴ مگاوات برق در ساعت تولید کند.

این نیروگاه در کمتر از ۱۸ ماه به دست متخصصان داخلی و با سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد تومانی فولاد مبارکه در محل مصرف صنعت، طراحی و ساخته شده است. ۷۲ شرکت ایرانی در طراحی و ساخت این نیروگاه نقش داشتند و هدف از احداث این نیروگاه تأمین پایدار برق فولاد مبارکه و کمک به رفع ناترازی و تأمین انرژی در شبکه سراسری است. تا پیش از این ۹۰ درصد برق مورد نیاز فولاد مبارکه از شبکه سراسری تأمین می‌شد.

متن کامل را اینجا بخوانید.

۱۱:۰۸ بازدید رئیس جمهور از مرحله اول انتقال آب از دریای عمان به اصفهان

۱۰:۵۵ رئیس جمهور: دولت به تأمین اعتبار برای انتقال آب به اصفهان کمک می‌کند

حجت الاسلام ابراهیم رئیسی پس از بازدید از مرحله نخست انتقال آب از دریای عمان به اصفهان و دستور آغاز اجرای مرحله دوم این طرح با قدردانی از زحمات شبانه روزی تمامی عوامل این طرح با بیان اینکه با رسیدن آب به استان اصفهان شیرینی کار چشیده می‌شود، اظهار داشت: با توجه به گزارش‌های استاندار اصفهان و مدیر طرح، طرحی که قرار بود در سه ساله به سرانجام می‌رسید اجرای آن به یک سوم کاهش پیدا کرده و این طرح در مدت یک سال به ثمر می‌رسد.

رئیس جمهور با اشاره به پیشرفت ۵۰ درصدی پروژه انتقال آب دریای عمان به استان اصفهان تأکید کرد: این میزان پیشرفت فیزیکی روند خوبی است و با کارهایی که صورت گرفته ۵۰ درصد دیگر نیز مطمئناً به زودی اجرایی و بهره برداری پروژه را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: کار شبانه روزی در ۲۸ جبهه کاری انجام شده و وظیفه ما تأمین اعتبار است که با قوت این اقدام انجام می‌شود.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دولت به تأمین اعتبار برای اجرای هر چه سریع‌تر طرح انتقال آب از دریای عمان به اصفهان کمک می‌کند.

۱۰:۳۳ رئیس جمهور وارد مبارکه شد

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی وارد شرکت فولاد مبارکه شد. وی در این مجموعه ضمن حضور در معراج شهدای فولاد مبارکه و تجدید بیعت با شهدا یک درخت را نیز غرس کرد.

رئیس جمهور وارد فولاد مبارکه شد

راه اندازی فاز اول ابرپروژه نیروگاه «شهید حاج احمد کاظمی» فولاد مبارکه نیز از برنامه‌های رئیس جمهور در فولاد مبارکه است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.