تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 مرداد 1401 - 7:42
کد خبر : 3467

کشت آزمایشی گیاه کینوا برای اولین بار در شهرستان زرند

کشت آزمایشی گیاه کینوا برای اولین بار در شهرستان زرند
محمدی مدیرجهاد کشاورزی شهرستان زرند گفت: با توجه به بحران کم آبی و خشکسالی های پی در پی، جهاد کشاورزی شهرستان زرند در سال های اخیر در تلاش بوده تا کشت های نو و جدیدی را جایگزین کشت های محصولات پر اب کند،

به گزارش نسیم صبا:به همین دلیل جایگزینی زراعت های سازگار به کم آبی و مقاوم به تنش های خشکی دربرنامه کاری قرار دارد، محصولاتی مانند ، زعفران ، گل محمدی ، زرشک و …که از نظر اقتصادی نیز بتواند برای کشاورزان مقرون به صرفه باشند.

وی ادامه داد: خوشبختانه باتوجه به شرایط آب‌ و هوایی خاص این شهرستان‌ در سال زراعی جاری برای نخستین بار در این شهرستان گیاه جدید کینوا در بخشی از اراضی دهستان دشتخاک این شهرستان کشت شده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان زرند با اشاره به کاهش آب‌های زیرزمینی تنها راه عبور از بحران کمبود آب، استفاده بهینه از منابع آب‌ موجود و اصلاح الگوی کشت عنوان کرد و افزود:کشاورزان در اجرای این طرحها مورد حمایت قرار می‌گیرند.

محمدی زمان کاشت، داشت و برداشت این محصول را ۳ ماه عنوان کرد و گفت: بذر این گیاه در تیرماه کشت می‌شود و در مهرماه قبل از سرمای پاییزه برداشت می‌شود.

وی افزود: کینوا گیاهی است که بواسطه دانه‌های خوراکی‌اش کاشته می‌شود و مقاوم به شرایط کم آبی منطقه و بسیار خوش هضم و منبع غنی از پروتئین، آهن، فسفر، انواع ویتامین‌ها است و از آن به عنوان خاویار گیاهی نیز یاد می شود و این بیانگر با ارزش بودن این گیاه است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.