تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 آذر 1401 - 7:53
کد خبر : 6288

پیگیری برای رفع مشکلات پرستاران

پیگیری برای رفع مشکلات پرستاران
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان از پیگیری برای رفع مشکلات پرستاران و ابلاغ تعرفه های خدمات پرستاری خبر داد.

به گزارش نسیم صبا:مهدی احمدی‌نژاد با تبریک میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار، گفت: مشاغل پزشکی هر کدام به نوعی سختی‌های خاص خود را دارد و سختی‌های این حرفه بر کسی پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه حرفه پرستاری ارزش و جایگاه والایی دارد و پرستاری تنها مراقبت از علائم حیاتی بیمار نیست، گفت: شب بیداری‌هایی که در این حرفه وجود دارد، درد دوری از خانواده و مواجهه با بیمارهای واگیردار و بسیاری از مسائل و مشکلاتی که در این شغل با اهمیت وجود دارد، پرستاری را جزو مشاغل سخت قرار داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه اگر مشاغلی، چون پرستاری وجود نداشته باشد، تمهیداتی که پزشکان و بقیه کادر درمان برای بیماران انجام می‌دهند به نتیجه مطلوب نخواهد رسید، بیان کرد: هم کادر پزشکی و هم مجموعه مردم، قدردان این عزیزان هستند و خدمات آن‌ها را فراموش نخواهند کرد.

وی با بیان اینکه همراهی و ایثار جامعه پرستاری بر کسی پوشیده نیست و همگان از آن اطلاع دارند، اظهار کرد: این فداکاری‌ها به ویژه در چند سال اخیر و در شرایط سخت مواجهه با ویروس کرونا برای همه مشهود است.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه پرستاران از رزمندگان این جنگ نابرابر بودند که برای بهبود حال بیماران از جان خود گذشتند و هر خطری را به جان خریدند، گفت: در این راه پرستارانی جان خود را هم از دست دادند تا مردم بتوانند در بهترین شرایط زندگی کنند و از بیماری مهلک کرونا جان سالم به در ببرند.

وی با اشاره به مشکلاتی که در این حرفه وجود دارد و اقدامات انجام شده برای حل این مشکلات، بیان کرد: در ماه‌های گذشته با اقدامات انجام شده بحث تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری به نتیجه رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه امروز شاهد هستیم که پرداخت حق‌الزحمه پرستاران براساس قانون تعرفه‌گذاری اجرا می‌شود و اخیراً اولین پرداخت به پرستاران انجام شده است، افزود: امیدوار هستیم که پرداخت این تعرفه‌ها تداوم پیدا کرده و شاهد افزایش سطح خدمات پرستاری به مردم باشیم.

وی با اشاره به اینکه در کنار آن در سال‌های گذشته تصویب شده که همکاران پرستار بتوانند دفاتر خدمات پرستاری را دایر کنند، گفت: با راه‌اندازی این دفاتر هم مردم دسترسی بهتری به خدمات پرستاری دارند و هم اینکه افراد غیر متخصص خدمات پرستاری را به مردم ارائه نمی‌کنند و در حقیقت کار دست تیم‌های پرستاری است که به صورت تخصصی به ارائه خدمات می‌پردازند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.