تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 اسفند 1401 - 7:13
کد خبر : 9106

پیشرفته‌ترین مرکز جامع درمان سرطان در کشور افتتاح می‌شود

پیشرفته‌ترین مرکز جامع درمان سرطان در کشور افتتاح می‌شود
- مرکز جامع پیشگیری و درمان سرطان به عنوان مجهزترین و پیشرفته‌ترین مرکز درمانی در راستای تحقق ماموریت‌های ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر پیشرفت، محرومیت‌زدایی، ارائه خدمات اجتماعی و رفع نیاز بیماران در بیماری‌های پیچیده و سخت سرطانی با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا، این مرکز برای نخستین بار در کشور و منطقه خاورمیانه با دستگاه‌های فوق مدرن برای ارائه همه خدمات مربوط به غربالگری، تشخیص و درمان تمامی انواع سرطان‌ها به بهره‌برداری خواهد رسید.

در این مرکز دستگاه‌های پیشرفته شتاب‌دهنده خطی، دستگاه سایبرنایف، دستگاه توموتراپی و دستگاه سی تی سیموالتور در کنار بخش‌های تخصصی شامل تصویربرداری، شیمی درمانی، رادیوتراپی، اتاق عمل، آندوسکوپی، کولونوسکوپی، درمانگاه‌های تخصصی و فوق تخصصی، ژنتیک، آزمایشگاه و داروخانه به مردم خدمات ارائه می‌شود.

این مجموعه در منطقه ۲۲ تهران پس از بهره‌برداری از سوی رییس جمهور آماده ارائه خدمت به مردم است و برای ساخت مرکز جامع سرطان برکت تاکنون بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان توسط ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) هزینه شده است.

احداث و تکمیل ۱۷ بیمارستان در مناطق محروم، ساخت ۵۰۰ مرکز بهداشت و درمان روستایی، راه‌اندازی پیشرفته‌ترین مرکز توالی‌یابی ژنوم و سنتزژن، راه‌اندازی بزرگترین شهرک دارویی در منطقه، افتتاح بزرگترین کارخانه تولید داروهای ضدسرطان، زیست فناوری و سلول درمانی، تولید ۶۰ میلیون دز واکسن کرونا، تولید داروها و تجهیزات ضدکرونا، تأمین تجهیزات کاشت حلزون شنوایی برای پنج هزار کودک ناشنوا، اقدام به درمان ۱۳ هزار زوج نابارور و تأمین داروی ۵۰ هزار بیمار سرطانی محروم و نیازمند بخشی از خدمات ستاد اجرایی فرمان امام در حوزه بهداشت و سلامت بوده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.