تاریخ انتشار : شنبه 10 دی 1401 - 6:08
کد خبر : 7118

دوره مربیگری سطح A آسیا بعد از ۱۰ سال در کرمان برگزار شد

دوره مربیگری سطح A آسیا بعد از ۱۰ سال در کرمان برگزار شد
دوره مربیگری سطح A آسیا بعد از ۱۰ سال امروز (جمعه) در کرمان برگزار شد.

به گزارش نسیم صبا به نقل از امور رسانه و روابط عمومی هیات فوتبال استان کرمان، آیین اختتامییه کلاس مربیگری سطح A آسیا با حضور رییس هیات فوتبال استان کرمان ، مدرسین و مربیان شرکت کننده در این دوره برگزار شد و در خاتمه ۲۴ مربی بومی این استان موفق به دریافت گواهینامه خود شدند.

در این آیین که پیشکسوتان و مربیان با سابقه ای همچون علی اکبر حبیب پور ، محمود محمودی نیا و جمعی از روسای کمیته های هیات فوتبال استان کرمان حضور داشتند، ابتدا رییس هیات فوتبال استان کرمان با اشاره به برگزاری این دوره در سه بخش در پاییز و زمستان سال جاری اظهار داشت: دانش افزایی و آشنایی مربیان فوتبال استان کرمان با علم فوتبال زمینه ساز ارتقا فوتبال استان و کشور خواهد شد.

مهدی جهانشاهی افزود: آموزش، نقش تاثیرگذاری در رشد فوتبال خواهد داشت و شما مربیانی که اکنون توانسته اید مدرک معتبر سطح A آسیا را دریافت کنید باید نگاه متفاوت تری نسبت به گذشته به مربیگری و حوزه آموزش داشته باشید.

رییس هیات فوتبال استان کرمان در ادامه با اشاره به نقش رهبری مربیان اظهار داشت: مربیانی که نقش رهبری تاثیر گذاری در حوزه کاری خود دارند و شخصیت رهبری بالایی داشته باشند، مربیان موفق و توانمندی هستند.

وی با اشاره به رویکرد هیات فوتبال در حوزه آموزش ، اظهار داشت: عملکرد هیات در این بخش در ماه های گذشته روشن و شفاف است.

وی ادامه داد: مجموعه هیات فوتبال و به صورت خاص کمیته آموزش طی این مدت توانسته فضای متفاوتی را در این زمینه برای علاقه مندان به فوتبال فراهم کند و برگزاری کلاس A پس از گذشته ۱۰ سال و یا کلاس های آموزشی دیگر در مناطق مختلف استان از شمال گرفته تا جنوب بیان گر نگاه خاص هیات فوتبال به رونق آموزش است.

جهانشاهی همچنین با بیان اینکه برگزاری هیچ رویدادی بدون نقص نخواهد بود، گفت: برگزاری این کلاس و دوره های آموزشی دیگر به طور حتم برای عوامل هیات فوتبال تجربه گران بهایی است و امیدوارم مدرسین و شرکت کنندگان در این دوره از شرایط موجود رضایت داشته باشند.

در ادامه احمد سنجری یکی از مدرسین این دوره در سخنانی اظهار داشت: آموزش یکی از اصول امروز فوتبال است و اگر ما نتوانیم در این زمینه برنامه ریزی و اقدام خوبی انجام دهیم ، فوتبال ما در بخش های مختلفش با مشکل مواجه خواهد شد.

وی افزود: آموزش مربیان در واقع نقش تعیین کننده ای در رشد و بازیکن سازی در فوتبال پایه خواهد داشت و مربیانی که با دانش و علم روز آشنا هستند به طور حتم توانایی تربیت فوتبالیست های بهتری دارند.

سنجری که سابقه صعود به همراه تیم فوتبال مس سرچشمه به لیگ برتر فوتبال ایران را دارد در ادامه به تمجید از وضعیت فوتبال کرمان پرداخت و گفت: فوتبال کرمان در بخش باشگاه داری یکی از بهترین های ایران محسوب می شود و باید متولیان امر با اعتماد به مربیان این استان فضای بکار گیری و استفاده از ظرفیت های مربیان با دانش و جوان را در این باشگاه ها و در بخش فوتبال پایه فراهم کنند.

وی در ادامه با اشاره به پیشرفت فوتبال در کشورهای قطر، ژاپن ، کره جنوبی و عربستان اشاره کرد و گفت: همه ما بازی های این تیم ها را در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مشاهده کردیم، نمی توانیم از پیشرفت فوتبال در این کشورها حرفی نزنیم.

وی ادامه داد: به نظر من فوتبال ما حالا از فوتبال این کشورها عقب مانده و یکی از دلایل این عقب ماندگی همین کم توجهی به موضوع آموزش و علم روز است و فوتبال ایران اکنون فقط یک مدعی در آسیا است و ما باید برای جبران این عقب ماندگی برنامه ریزی جدیدی داشته باشیم.

عباس چمنیان مدرس دوره سطح A آسیا در ادامه این نشست اظهار داشت: استان کرمان در حوزه آموزش یکی از استان های پیشرو در فوتبال کشور است.

وی ادامه داد: یکی از اتفاقات خوب این دوره حضور تمامی ۲۴ شرکت کننده از جمع مربیان بومی استان کرمان بود به غیر از استان تهران، این برای نخستین بار بود که در یک کلاس تمامی شرکت کنندگان از جمع مربیان بومی استان هستند.

وی افزود: هدف اصلی آموزش رشد و تکامل انسان است و در حوزه فوتبال به واسطه نقش و جایگاه اجتماعی که این رشته به دست آورده ، این جایگاه یک جایگاه با ارزش است.

چمنیان مربی را محور تحول در فوتبال دانست و افزود: مربیان شرکت کننده در این دوره تنها به دریافت گواهینامه پایان این دوره اکتفا نکنند، همواره در پی علم آموزی و یادگیری دانش فوتبال باشید، فضا و بستر فوتبالی خوبی در استان کرمان فراهم است و شما نباید فقط به دنبال نشستن بر روی نیمکت تیم های مختلف باشید.

وی با اشاره به توانمندی و ظرفیت خوب مربیان حاضر در این دوره ، بیان داشت: سرعت انتقال علم حالا به لحظه وابسته شده است، بهتر است به فوتبال و ظرفیت های آن نگاه علمی و اصولی داشته باشید و به دنبال سازندگی باشید و بهترین فضا برای موفقیت در این بخش فوتبال پایه است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.