تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 مرداد 1401 - 8:13
کد خبر : 3489

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور: ۹۸ درصد اراضی ملی حدنگاری شده است

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور: ۹۸ درصد اراضی ملی حدنگاری شده است
رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: ۹۸ درصد اراضی ملی حدنگاری شده و ار ابتدای سال جاری نیز حدنگاری اراضی کشاورزی آغاز شده است.

به گزارش نسیم صبا از مهر، حسن بابایی عصر چهارشنبه در دیدار آیت الله سعیدی امام جمعه قم اظهار داشت: اسناد مربوط به حرم مطهر حضرت معصومه (س) صادر شده است و ضرورت دارد تا زمین‌های موقوفه این آستان مقدس، هر چه زودتر تعیین تکلیف شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: بانک اطلاعاتی مربوط به اراضی و املاک حرم حضرت معصومه (س) باید تهیه شود تا وضعیت این اراضی مشخص شود و برای آنان سند تک برگ صادر شود.

وی عنوان داشت: یکی از توصیه‌های مقام معظم رهبری این بوده که متر به متر اراضی کشور می‌بایست مشخص شود چرا که این امر بهترین روش برای جلوگیری از سو استفاده زمین خواران است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: مساحت کل کشور بالغ بر ۱۶۴ میلیون هکتار است که از این میزان ۱۳۸ میلیون هکتار اراضی ملی است.

وی گفت: ۹۸ درصد اراضی ملی حدنگاری شده و از ابتدای سال جاری نیز حدنگاری اراضی کشاورزی آغاز شده است.

بابایی همچنین عنوان داشت: اراضی ملی که مورد استفاده قرار نمی‌گیرد بر اساس قانون باید به وزارت راه و شهرسازی واگذار شود که در این زمینه تفاهم نامه‌ای با این وزارت خانه داشته ایم تا این زمین‌ها در راستای تولید مسکن استفاده شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.