تاریخ انتشار : سه شنبه 23 فروردین 1401 - 23:02
کد خبر : 1699

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان: امروز رسانه ها افکار عمومی را مدیریت می کنند

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان: امروز رسانه ها افکار عمومی را مدیریت می کنند
رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان در گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان گفت: امروز رسانه ها افکار عمومی را مدیریت می کنند.

به گزارش نسیم صبا: مهران باهری ضمن تبیین اهمیت و تاثیر رسانه ها در زندگی امروز گفت: در بحث رسانه، روش‌شناسی از اهمیت بسیاری برخوردار است باید بدانیم چگونه و از چه روشی اطلاع‌رسانی، روشن‌گری اذهان عمومی، اقناع مخاطب و… را انجام دهیم.

وی ضمن تعریف اخبار جعلی و دروغین گفت: خبر جعلی به معنای «ساختگی» است و به همین نکته اشاره می‌کند که «چیزی که اصل نیست، به شکلی ساخته شده و نشان داده می‌شود که با نسخه‌ی اصل آن اشتباه گرفته می شود» که هدف از نشر این اخبار آسیب زدن به فرد یا جامعه و از حرکت بازداشتن یک نظام اداری است.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان اظهار داشت: رسانه‌ها‌، تار و پود بافت زندگی اجتماعی ما را تشکیل می‌ دهند، اگر در جامعه‌ یا سازمانی رسانه‌ها تقویت نشوند و به مقام و جایگاه واقعی خود نرسند، توانمندی ها و دستاوردهایش متجلی نمی شود.

باهری گفت: تسلط بر امور کاری جاری و آگاهی کافی از موضوع ها سبب می شود مدیران و روسا بتوانند نقش مثبتی در تعامل با رسانه ها ایجاد کنند و اثرگذاری بیشتری داشته باشند.

وی تاکید کرد: کارشناسان اطلاع رسانی و روابط عمومی باید از بین افراد توانمند انتخاب شوند تا بتوانند به درستی به ایفای نقش از جمله نقش رسانه ای خود بپردازند.

بر پایه این گزارش، گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان کرمان ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ در مهمانسرای فرهنگیان (هتل آسمان) کرمان برگزار شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.