تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 آذر 1401 - 7:43
کد خبر : 6285

خستگی و خواب آلودگی مهم ترین عامل وقوع حوادث رانندگی

خستگی و خواب آلودگی مهم ترین عامل وقوع حوادث رانندگی
رئيس پليس راه شمال استان گفت: خستگی و خواب آلودگی یکی از مهمترین خطاها هنگام رانندگی است که باعث عدم توجه به جلو و حوادث جبران‌ناپذیر می شود.

به گزارش نسیم صبا:سرهنگ”علی رضایی”در این خصوص گفت: خستگی در هنگام رانندگی به عنوان عامل دخیل در تصادفات کمتر از سوی رانندگان مورد توجه قرار گرفته است.
وی این مورد را یکی از مهمترین عوامل بروز حوادث جاده ای عنوان و بیان کرد: آثار خستگی می‌تواند به صورت کاهش هوشیاری، خواب آلودگی راننده و خواب رفتن پشت فرمان ظاهر شود که بهترین راه هنگام احساس خستگی، توقف و استراحت است و حتما راننده باید پس از یک سفر طولانی به قدرکافی استراحت کند.
وی افزد: رانندگان باید به این موضوع توجه داشته باشند قبل و در هنگام رانندگی از داروهای خواب‌آور استفاده نکنند و به محض احساس خستگی و سنگینی چشم‌ها با در نظر گرفتن محل امن توقف کرده و استراحت کنند.
سرهنگ رضایی با بیان این که هنگام صبح و دقایق پایانی روز یا غروب، رانندگی نیاز به دقت و تمرکز بیشتری دارد، گفت: رانندگان باید در این مواقع تمرکز خود را از دست ندهند و برای حفظ جان خود و سایر هموطنان از رانندگی هنگام خستگی و خواب آلودگی بپرهیزند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.