تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 آذر 1402 - 5:36
کد خبر : 14418

یک درصد فروش معادن وصنایع معدنی آلاینده دراستان کرمان به جبران خسارات وارده در منطقه فعالیت اختصاص دارد

یک درصد فروش معادن وصنایع معدنی آلاینده دراستان کرمان به جبران خسارات وارده در منطقه فعالیت اختصاص دارد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز در چهارمین جلسه شورای معادن استان کرمان اظهار داشت: همیشه مسائل و مشکلات واحدهای کوچک را دنبال کرده‌ایم و ۶۶ واحد کوچک در استان کرمان در حال حاضر دچار چالش هستند و مسائل آنها مرتب در شورای معادن طرح می‌شود.

به گزارش نسیم صبا:مهندس حسینی‌نژاد ادامه داد: سه واحد کوچک هم در استان کرمان به‌صورت ویژه مشکل دارند که مسائل این واحدها را هم در شورای معادن طرح و پیگیری می‌کنیم.

وی ابراز داشت: بر اساس قانون هرگاه بهره‌برداری از معادن و فعالیت‌های صنایع معدنی به ساکنان منطقه و یا کشاورزی آنها خسارت وارد کند، علاوه بر پرداخت عوارض به خسارت‌دیدگان باید یک درصد از فروش معادن آلاینده پس از واریز به خزانه به جبران خسارت‌های مذکور اختصاص یابد.

مهندس حسینی‌نژاد عنوان کرد: در مسائل مالی همیشه قانون بودجه درباره نحوه هزینه‌کرد این موارد تعیین‌تکلیف می‌کند و دستورالعمل‌هایی برای مشخص کردن خسارت‌ها هم وجود دارد، الیحال شورای معادن می‌تواند در زمینه یک درصد سهم فروش معادن آلاینده تصمیم بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: ۴۱۸ میلیارد تومان برای ۶ ماهه سال‌جاری از محل یک درصد سهم فروش معادن آلاینده در استان کرمان وصول شده که ۱۸ میلیارد تومان از پیش‌بینی شورای معادن هم بیشتراست

مهدی حسینی نژاد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان افزود قانون بودجه نحوه هزینه کرد فروش مواد معدنی برای جبران آلایندگی و خسارت‌های وارده معادن را مشخص می‌کند که سهم استان کرمان در سال جاری از این بخش ۱۵۰۰ میلیارد تومان بود و براساس فروش شش ماهه اول امسال ۲۹۸ میلیارد تومان وصول شده و مقداری از سال قبل بدهی شرکت‌ها را داشتیم که در مجموع حدود ۴۱۸ میلیارد تومان وصول کردیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.