تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مهر 1402 - 7:40
کد خبر : 12921

گفت‌وگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ایرلند

گفت‌وگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ایرلند
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با مایکل مارتین وزیر امور خارجه ایرلند در خصوص آخرین تحولات فلسطین به صورت تلفنی گفت‌وگو کردند.

به گزارش نسیم صبا از مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان شامگاه دوشنبه، در تماس تلفنی با مایکل مارتین وزیر امور خارجه ایرلند در خصوص آخرین تحولات فلسطین و تشدید حملات رژیم صهیونیستی علیه غیر نظامیان در غزه به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در محاصره غزه به منظور جلوگیری از ارسال کمک‌های بشردوستانه نظیر غذا، آب و دارو خاطر نشان کرد: گسترش احتمالی جنگ در دیگر جبهه‌ها به مرحله اجتناب ناپذیر نزدیک می‌شود. لازم است در اسرع وقت کریدورهای مناسب برای ارسال آب، غذا و اقلام دارویی و پزشکی به مردم غزه ایجاد گردد.

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان با اشاره به کشته شدن روزانه بین ۳۰۰ تا ۷۰۰ نفر از افراد غیر نظامی تاکید کرد رژیم صهیونیستی باید فوراً اقدامات تروریستی و نسل کشی علیه فلسطین را متوقف نماید.

وزیر امور خارجه ایرلند نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن ابراز نگرانی از گسترش تنش‌ها در سرزمین‌های اشغالی خاطر نشان کرد: لازم است در این جنگ حقوق بین الملل بشر دوستانه رعایت شود.

وی تاکید کرد: ایرلند بر ضرورت ایجاد کریدور بشر دوستانه برای ارسال کمک‌ها و اقلام انسان دوستانه ضروری به مردم غزه تاکید می‌کند.

وزیر امور خارجه ایرلند افزایش تنش‌ها در منطقه را نگران کننده دانست و افزود لازم است تدابیری برای کاهش فوری تنش‌ها اتخاذ گردد.

وزیر امور خارجه ایرلند هنچنین ابراز امیدوار کرد جمهوری اسلامی ایران با ایفای نقش بی بدیل خود در منطقه بتواند برای کاهش دامنه بحران در منطقه ابتکاری سودمند ارایه نماید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.