تاریخ انتشار : سه شنبه 12 دی 1402 - 6:32
کد خبر : 14915

کیفرخواست پرونده ترور شهید سلیمانی، تقدیم دادگاه شده است

کیفرخواست پرونده ترور شهید سلیمانی، تقدیم دادگاه شده است
رییس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور شهید سلیمانی، از ارسال کیفرخواست پرونده ترور این شهید به دادگاه خبر داد.

به گزارش نسیم صبا ازمهر، «عباسعلی کدخدایی» رئیس کمیته ویژه پیگیری حقوقی و بین‌المللی پرونده ترور شهید سلیمانی، امروز در مراسم گرامیداشت سالگرد این شهید که در دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت خارجه برگزار شد، اظهار کرد: مساله شهید سلیمانی، یک مساله ملی و بین‌المللی است؛ موضوع ترور ناجوانمردانه این شخصیت برجسته، بر کسی پوشیده نیست.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی در جهت دفاع از مردم مظلوم منطقه حرکت می‌کرد؛ روز گذشته رهبر انقلاب نیز فرمودند مقاومت و روحیه مقاومت در منطقه تقویت شد که حاج قاسم در این جهت پیشرو بود.

عضو حقوقدان شورای نگهبان گفت: بر اساس موازین حقوق بین‌الملل و انسان‌دوستانه، اقدام شهید [در مبارزه با تروریسم] اقدامی مشروع بوده و طبیعتاً ترور و جنایت، یک اقدام نامشروع است و دولت آمریکا باید پاسخگو باشد.

کدخدایی افزود: پرونده‌های متعددی در این زمینه مطرح است و آنچه مربوط به شهید سلیمانی است، در بُعد حقوقی و کیفری، به نتایج خوبی رسیده است؛ کیفرخواست تقدیم دادگاه شده و دادگاه در مرحله رسیدگی پرونده است.

وی گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران بر اساس قانون اساسی، سیاست حمایت از مستضعفین است. آنچه که با ادبیات امروز در حوزه حقوق بشر و انسان دوستانه مطرح است، این سیاست همچنان در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: در جلسات و نشست‌های مختلفی که داشتیم، بحث عمومی پیرامون پیگیری پرونده با کارشناسان مطرح شده است. درصددیم این جنایت فاجعه بار بی پاسخ نماند.

کدخدایی افزود: در بعد بین‌المللی نیز مکاتبات زیادی برای پیگیری پرونده انجام شده است که البته همان طور که می‌دانید پیگیری پرونده‌ها در بعد بین‌المللی کندی خاص خود را دارد و ناچاریم در چارچوب قوانین بین المللی موضوع را پیگیری کنیم. باید دقت کنیم با تامل و تحمل در این ویژگی‌ها، مساله را پیش ببریم.

وی افزود: بنابراین این پرونده در دست پیگیری است، استفاده از وکلا و مشاورین خارجی که با کمک عزیزان در مرکز حقوقی ریاست جمهوری انجام شده و نظرات مشورتی اخذ شده که پیشرفت خوبی داشتیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.