تاریخ انتشار : سه شنبه 7 آذر 1402 - 7:33
کد خبر : 14037

کلاهبرداری سایبری به بهانه‌ی سهام عدالت متوفیان

کلاهبرداری سایبری به  بهانه‌ی سهام عدالت متوفیان
رییس پلیس فتا استان کرمان با اشاره به وقوع کلاهبرداری‌هایی در حوزه انتقال سهام عدالت متوفیان گفت: مردم توجه داشته باشند پیامک‌ یا تماس‌ تلفنی با موضوع انتقال دارایی سهام عدالت متوفیان، کلاهبرداری است.

به گزارش نسیم صبا:، سرهنگ محمدرضا رضایی در تشریح این خبر افزود: با توجه به افتتاح سامانه میراث به منظور انتقال سهام عدالت متوفیان، برخی افراد سودجو با قصد کلاهبرداری اقدام به ارسال پیام در بستر پیامک اپراتورهای تلفن همراه و شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این پیام‌های جعلی یک لینک آلوده برای دسترسی به اطلاعات تلفن همراه مخاطب ارسال و یا فرد به صفحه پرداخت بانکی هدایت می شود که در صورت ورود اطلاعات کارت بانکی، نسبت به برداشت غیرمجاز از حساب فرد اقدام می کنند.

سرهنگ رضایی با اشاره به اینکه ارسال هرگونه پیامک از طرف سرشماره‌ های شخصی و یا تماس تلفنی با شما به بهانه انتقال دارایی متوفیان سهام عدالت از روش‌های کلاهبرداری است، اظهار داشت: از این رو شهروندان باید مراقب باشند به بهانه واریز سهام عدالت متوفیان از آنها کلاهبرداری نشود.

وی افزود: بهتر است شهروندان هرگونه خبر در این خصوص را فقط از طریق مراجع رسمی پیگیری کنند و در صورت مشاهده هرگونه پیامک جعلی در این خصوص بلافاصله موضوع را با مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ اطلاع دهند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.