تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 شهریور 1402 - 5:19
کد خبر : 11795

چتر گسترده امنیت در آسمان شرق کشور

چتر گسترده امنیت در آسمان شرق کشور
- فرمانده پدافند هوایی شرق کشور با اشاره به چتر گسترده پدافند هوایی در آسمان شرق کشور و امنیت موجود گفت: هرگونه خطای محاسباتی را قاطعانه پاسخ می دهیم.

به گزارش نسیم صبا از مهر، امیر سرتیپ دوم ارسلان پرویز ظهر سه شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته پدافند هوایی اظهار کرد: پس از فرمان تاریخی و حکیمانه مقام معظم رهبری در دهم شهریور ۱۳۸۷ مبنی بر انتزاع فرماندهی پدافند هوایی شاهد تشکیل این قرارگاه بودیم و به عنوان یک مجموعه ملی و فرانیرویی فعالیت خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه پدافند هوایی امروز در همه عرصه‌های زیرساختی و تجهیزاتی به پیشرفت‌های شگرف دست پیدا کرده است، بیان کرد: پدافند هوایی خط مقدم دفاع از حیثیت و موجودیت کشور است.

وی عنوان کرد: صلابت و ایستادگی نیروهای مؤمن و متخصص در برابر استکبار جهانی همه گزینه‌های روی میز دشمن را نقش بر آب کرده است.

فرمانده پدافند هوایی شرق کشور اضافه کرد: امروز پدافند هوایی از صیانت به سیادت هوایی رسیده و صدها کیلومتر فراتر از مرزهای هوایی آسمان کشور را رصد و پایش می‌کند.

وی با اشاره به چتر گسترده پدافند هوایی در آسمان شرق کشور بیان داشت: آسمان خراسان جنوبی، دو سوم از آسمان سیستان و بلوچستان، قسمت‌های جنوبی خراسان رضوی و قسمت‌هایی از آسمان کرمان تحت پوشش چند صد نقطه قرارگاه پدافند هوایی شرق کشور است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ مأموریتی بدون چتر حمایتی پدافند هوایی قابلیت اجرا ندارد، عنوان کرد: نیروهای ما به صورت ۲۴ ساعته در حال انجام وظیفه هستند.

وی اذعان داشت: چندین سال قبل سازمان ایکائو که یک سازمان بین‌المللی است، بدون هیچ تعارفی در بحث هوانوردی اعلام کرد «آسمان ایران امن‌ترین آسمان در غرب آسیا است» و این نشان دهنده عظمت و اقتدار نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

امیر سرتیپ دوم پرویز با بیان اینکه در هفته پدافند هوایی شاهد افتتاحیه‌های مختلفی در حوزه‌های تجهیزاتی، زیرساختی و عمرانی خواهیم بود، تصریح کرد: در خراسان جنوبی عملیات اجرایی احداث ۱۰۰ واحد مسکونی سازمانی آغاز خواهد شد.

فرمانده پدافند هوایی شرق کشور با بیان اینکه پدافند هوایی با اقتدار و صلابت هیچ روزنه‌ای را برای نفوذ بیگانگان نگذاشته است، عنوان کرد: تمام پروازهایی که در حوزه فضای کشورهای همسایه ما تا چند صد کیلومتر کشور ما باشند رصد می‌شوند و اگر دچار هرگونه خطای محاسباتی شود قاطعانه پاسخ آنان را می‌دهیم.

امیر سرتیپ دوم پرویز گفت: طراحی و ساخت انواع رادارها با فناوری نوین بومی و تاکتیکی، طراحی و ساخت انواع سامانه‌های شنود الکتریکی کاملاً بومی و تولید انبوه نسل‌جدید سامانه‌های موشکی هوایی از دستاوردهای پدافند هوایی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.