تاریخ انتشار : جمعه 23 تیر 1402 - 7:30
کد خبر : 10856

وزیر کشور: جریان‌های سیاسی در انتخابات فعال باشند

وزیر کشور: جریان‌های سیاسی در انتخابات فعال باشند
وزیر کشور از همه جریان های سیاسی معتقد به عظمت کشور خواست در انتخابات امسال فعال باشند و گفت: ما زمینه فعالیت آنها را فراهم می سازیم.

به گزارش نسیم صبا ازوزارت کشور، دکتر احمد وحیدی روز پنجشنبه در همایش آموزشی منطقه ای استان های کرمان، فارس و یزد، مدیران کل سیاسی، فرمانداران و مدیران ای تی با موضوع برگزاری انتخابات در محل استانداری کرمان افزود: امنیت، سلامت و رقابت پیش‌درآمد مشارکت است.

وی ادامه داد: ما باید زمینه را برای فعالیت جریان های سیاسی فراهم کنیم و تامین امنیت و سلامت به ما مربوط می شود.
وزیر کشور خاطرنشان کرد: یکی از افتخارات ما در طول ۴۴ ساله گذشته انقلاب این بوده که این مولفه ها (امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت) حاکم بوده است.
وحیدی بر لزوم تقویت ارتباط فرمانداران و بخشداران با مردم نیز تاکید و اظهار کرد: فرمانداران بیشتر از استانداران و استانداران بیشتر از وزارت کشور در برگزاری انتخابات نقش دارند، زیرا انتخابات در شهرها و روستاها اتفاق می افتد و کسانی که با بطن مردم ارتباط دارند، فرمانداران و بخشداران هستند.
وی افزود: دشمن خیلی تلاش می کند بین مردم و مسئولان فاصله بیندازد و موفق هم نشده اما افزایش مشارکت حاصل تلاش شما (مجریان انتخابات) خواهد بود.
وزیر کشور بر رسیدگی‌ به مسایل مردم نیز خطاب به فرمانداران تاکید کرد و گفت: سنگین ترین بخش انتخابات بر دوش فرمانداران است؛ برخی مسائل عمومی هستند اما در موارد خاص، عملکرد شما بسیار مهم است.
وحیدی خاطرنشان کرد: عملکرد شخص فرماندار و بخشدار در رضایت مردم بسیار مهم است؛ مسئولان باید مردم را از خودشان بدانند و مردم احساس کنند فرماندار متعلق به خودشان است.

وی تصریح کرد: فرماندار باید دائم بین مردم باشد، گوش شنوا برای شنیدن حرف مردم داشته باشد و تمام تلاش خود را برای حل مساله مردم به کار گیرد.
وزیر کشور ادامه داد: معتقدم اگر رابطه بین فرماندار و مردم بی واسطه برقرار باشد ما نه فقط در مسائل سیاسی حتی در مسائل امنیتی کمترین مساله را خواهیم داشت و تجربه این را نشان داده است.
وحیدی اضافه کرد: جاهایی که فرماندار بین مردم بوده، اعتماد جلب شده است؛ مردم باید فرمانداران را هم به تواضع، هم به تلاش و هم به خدمتگزاری بشناسند.
وی اشاره کرد: به طور قطع جابه جا شدن شاخص های اقتصادی در مشارکت مردم موثر است، اگرچه آنها چارچوب ها و محدودیت هایی دارد که از دست وزارت کشور خارج است اما چه کسی باید اینها را به مردم توضیح بدهد و چه کسی باید در تجمعات بین مردم هر صبح، ظهر و شب با شرح صدر و لبخند حضور پیدا کند؟
وزیر کشور تصریح کرد: حتی اگر برخی مردم عصبانیتی هم داشته باشند باید گوش شنوا برای مشکل آنها داشت.
به گزارش ایرنا وزیر کشور صبح امروز وارد کرمان شد و پس از افتتاح مرکز پیشگیری، مدیریت و کنترل حوادث اداره کل مدیریت بحران استانداری کرمان و حضور در گلزار شهدا در نشست شورای اداری این استان شرکت کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.