تاریخ انتشار : یکشنبه 19 آذر 1402 - 7:13
کد خبر : 14343

وزیر بهداشت: دولت سیزدهم پرچمدار «سلامت خانواده» است

وزیر بهداشت: دولت سیزدهم پرچمدار «سلامت خانواده» است
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت سیزدهم را پرچمدار اجرای برنامه «سلامت خانواده» در کشور دانست و گفت: این برنامه به عنوان یکی از برنامه‌ های اصلی وزارتخانه به شمار می‌رود.

به گزارش نسیم صبااز وزارت بهداشت، بهرام عین‌اللهی روز شنبه در جلسه سیزدهم قرارگاه «سلامت خانواده» اظهار داشت: برنامه سلامت خانواده باید از طرف سایر دستگاه‌های اجرایی نیز مورد توجه قرار گیرد، بنابراین از همه نهادها و دستگاه‌های ذیربط می‌خواهیم به وزارت بهداشت کمک کنند تا این برنامه به نحوی شایسته و جامع در کشور اجرایی شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه برنامه «سلامت خانواده» یک طرح ملی است و از پشتوانه علمی بالایی برخوردار است، افزود: در دیداری که به تازگی با مقامات کوبایی داشتم، از آنجایی که این کشور مبتکر اصلی برنامه پزشک خانواده در دنیاست، درباره اجرای برنامه «سلامت خانواده» در ایران با محوریت نیروهای بهداشتی مذاکره شد.

وی هدف از اجرای برنامه سلامت خانواده را تقدم پیشگیری بر درمان در کشور دانست و گفت: برخی از دوستان ما اینگونه استنباط کردند که این برنامه شبکه را زیر سئوال خواهد برد؛ در صورتی که شبکه سخت‌افزار کار ماست و این برنامه، نرم‌افزاری است که قرار است بر بستر شبکه بهداشت اجرایی شود.بنابراین ساختار شبکه مراقبت‌های اولیه بهداشتی به قوت خود باقی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.