تاریخ انتشار : شنبه 29 مهر 1402 - 6:32
کد خبر : 13023

وزیران خارجه ایران و الجزایر بر توقف جنایات صهیونیست‌ها تاکید کرد

وزیران خارجه ایران و الجزایر بر توقف جنایات صهیونیست‌ها تاکید کرد
وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با همتای الجزایری خود بر ضرورت افزایش رایزنی‌های دیپلماتیک میان کشورهای اسلامی برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه ساکنان بی‌دفاع غزه، تاکید کرد.

به گزارش نسیم صبا از مهر، حسین امیرعبداللهیان شامگاه پنج‌شنبه با «احمد عطاف» همتای الجزایری خود درباره روابط دوجانبه و تحولات اخیر منطقه‌ای به ویژه وضعیت بغرنج انسانی در نوار غزه و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع فلسطین، تلفنی گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌وگو، اولویت فوری در وضعیت کنونی را توقف جنایات رژیم صهیونیستی علیه غیر نظامیان و ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه دانست.

امیرعبداللهیان با اشاره به جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن غیر نظامیان به ویژه حمله اخیر به بیمارستان «المعمدانی» غزه، بر ضرورت افزایش رایزنی‌های دیپلماتیک میان کشورهای اسلامی به منظور توقف جنایات علیه غیر نظامیان و ارسال کمک‌های بشر دوستانه برای ساکنان بی دفاع غزه تاکید کرد.

وی با اشاره به موضع اصولی و حمایت و دفاع همیشگی جمهوری اسلامی ایران از مسئله فلسطین، بر آمادگی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای ارسال دارو و مواد غذایی به غزه از طریق مصر تاکید کرد.

همچنین احمد عطاف وزیر امور خارجه الجزایر با اشاره به رویدادهای اخیر در فلسطین، وضعیت کنونی را نتیجه شکست طرح‌های سیاسی در زمینه دستیابی فلسطینی‌ها به حقوق مشروع و ملی‌شان در داشتن کشوری مستقل برشمرد و بر لزوم توقف خشونت‌ها علیه شهروندان بی‌گناه فلسطینی و ارسال هر چه زودتر کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه تاکید ک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.