تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 شهریور 1402 - 8:33
کد خبر : 12099

همکاری سایپا و شورای رقابت برای گران‌فروشی

همکاری سایپا و شورای رقابت برای گران‌فروشی
- قیمت پنج محصول خودرویی سایپا از سوی شورای رقابت بعد از چندین ماه انتظار متقاضیان خودرو در سامانه یکپارچه در حالی اعلام شد که موجی از گران‌فروشی را به همراه داشت.

به گزارش نسیم صبا از ایرنا، شورای رقابت در جلسه روز گذشته خود قیمت پنج محصول شرکت سایپا را اعلام کرد. خودروهایی که پیش از اعلام قیمت در سامانه یکپارچه عرضه خودرو به فروش رفته بودند.

متقاضیان خودرو در سامانه یکپارچه پس از حدود پنج ماه بلاتکلیفی و سردرگمی، اکنون با قیمت‌هایی جدید از خودروهای شرکت سایپا روبه‌رو شدند؛ قیمت هایی که به نفع خودروساز بدون در نظر گرفتن حقوق مصرف کنندگان اعلام شد.

بر این اساس، قیمت فروش محاسباتی درب کارخانه شاهین اتومات حدود ۵۴۵ میلیون تومان، ساینا DAS ۲۷۳ میلیون تومان، ساینا GX ۲۸۳ میلیون تومان، اطلس G ۳۴۴ میلیون تومان و کوییک GXR ۳۲۱ میلیون اعلام شد.

این قیمت ها روز گذشته در حالی اعلام شد که قیمت فروش محصولات سواری تولید داخلی گروه سایپا مانند ساینا S، ساینا S دوگانه سوز و ساینا S اتوماتیک در فرودین ماه امسال از ۲۰۸ تا ۲۷۹ میلیون تومان بود.

همچنین خودروهایی مانند کوییک با گیربکس معمولی، کوییک S، کوییک R و کوییک اتوماتیک پلاس نیز بین ۱۶۶ تا ۲۷۵ میلیون تومان و شاهین ۳۶۰ میلیون تومان قیمت خورده بود. ضمن اینکه قیمت این خودروها، به‌طور متوسط نسبت به سال گذشته ۲۹ درصد افزایش داشت.

شرکت سایپا درباره ساینا و کوییک، بدون تغییر اساسی در موتور، بدنه یا سیستم‌های این دو خودروی پرفروش خود، فقط به بهانه اضافه کردن برخی آپشن‌ها اقدام به تغییر نام این محصولات کرده و سپس از شورای رقابت مجوز افزایش چند ده میلیون تومانی آنها را گرفته است. در حالی که آپشن‌های نصب شده هزینه به مراتب کمتری نسبت به رقم اضافه شده به قیمت این خودروها را دارد.

در واقع سایپا با این ترفند، نسبت به قیمت‌های ابتدای امسال مجوز گرانی چند ده میلیون تومانی را از شورای رقابت گرفته و شورای رقابت هم به جای حمایت از مردم، همراه این ترفندهای قدیمی شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.