تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 مهر 1402 - 6:28
کد خبر : 12948

هتل های کرمان در چرخه استاندارد سازی قرار گرفتند

هتل های کرمان در چرخه استاندارد سازی قرار گرفتند
مدیر نظارت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: ۱۵ هتل این استان سال گذشته استاندارد سازی شده است و دیگر هتل های آن نیز در چرخه استاندارد سازی قرار گرفته اند.

به گزارش نسیم صبا:محمد حسین تجلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا پیش بینی کرد: تا پایان امسال تمامی هتل های استان کرمان استاندارد شوند.

وی افزود: ۳۴ هتل در استان کرمان از درجه ۲ تا درجه یک(پنج ستاره) وجود دارد که شامل یک هتل پنج ستاره، هفت هتل چهار ستاره و مابقی سه ستاره و ۲ ستاره هستند.

وی خاطر نشان کرد: برای استاندارد سازی هتل ها فهرستی شامل ۱۶۰ مورد از قبیل چیدمان، به روز شدن رنگ آمیزی، مبلمان و تجهیزات و غیره مشخص شده است که صاحبان هتل ها باید بر اساس این فهرست نسبت به استاندارد سازی این اماکن اقدام کنند.

مدیر نظارت معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان کرد: استاندارد سازی هتل ها به صورت مستمر و سالانه است و سازمان استاندارد نیز بر کیفیت هتل ها و مراکز اقامتی نیز نظارت دارند.

وی تصریح کرد: پس از بازرسی و ارائه گزارش در کمیته استاندارد سازی استان کرمان، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز اظهار نظر می کند و پس از تایید تمامی موارد، گواهی یکساله استاندارد سازی به هتل اعطا می شود.

تجلی با بیان اینکه قانون تمامی مراکز اقامتی را ملزم به دریافت گواهی استاندارد کرده است تاکید کرد: اگر هتلی استاندارد سازی را رعایت نکند باعث تنزل در درجه و ستاره می شود، اما اگر استاندارد سازی مطلوب باشد، ستاره تشویقی دریافت کرده و یا ستاره خود را تثبیت می کند.

وی ادامه داد: دریافت و تثبیت ستاره برای اماکن اقامتی و هتل ها در قیمت گذاری اتاق و سایر خدمات تاثیر مثبت دارد که هزینه ها را بهبود می دهد.

مدیر نظارت معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: استاندارد سازی هتل ها توسط بازرسان و شرکت متولی این کار انجام می شود و در حال حاضر تنها یک شرکت در استان کرمان مجوز استاندارد سازی را دارد که غیر فعال است و مالکان و بهره برداران هتل های کرمان از شرکت های خارج از استان استفاده می کنند.

وی تصریح کرد: اگر مالکان هتل ها برای استاندارد سازی تجهیزاتی خریداری کنند، می توانند از تسهیلات در نظر گرفته شده استفاده کنند.

تجلی همچنین با اشاره به فعالیت ۳۳۵ واحد بومگردی در استان کرمان تصریح کرد: ۲۰ واحد بومگردی تاکنون بر اساس معیارها و ضوابط مشمول استاندارد سازی شده اند، البته موارد و شاخص های استاندارد سازی برای واحدهای بومگردی با هتل متفاوت است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.