تاریخ انتشار : دوشنبه 26 تیر 1402 - 6:20
کد خبر : 10953

نرخ دلار وارد کانال ۴۷ هزار تومان شد/ پیش‌بینی کارشناسان از تداوم روند نزولی ارز

نرخ دلار وارد کانال ۴۷ هزار تومان شد/ پیش‌بینی کارشناسان از تداوم روند نزولی ارز
روند نزولی قیمت‌ها در بازار غیررسمی ارز همچنان ادامه دارد، به طوری که نرخ دلار در این بازار با از دست دادن کانال ۴۸ هزار تومانی به کانال ۴۷ هزار تومان عقب‌نشینی کرد.

به گزارش نسیم صبا از ایرنا، قیمت دلار در بازار غیررسمی که اواخر خردادماه در کانال ۴۸ هزار تومان نوسان داشت به کانال‌های ۴۹ و ۵۰ هزار تومان رسیده بود، اما پس از ثبات چند هفته‌ای محدود ۵۰ هزار تومان، از روز گذشته روند نزولی به خود گرفت و دیروز وارد کانال ۴۸ هزار تومان شد.

روند نزولی قیمت ارز امروز (یکشنبه) نیز تداوم داشت، به طوری که کانال‌های تلگرامی صبح امروز و با آغاز معاملات، نوسان نرخ دلار را کانال ۴۸ هزار تومان نشان می‌دادند که دلار بعدازظهر امروز این کانال قیمتی را از دست داد و به کانال ۴۷ هزار تومان عقب‌نشینی کرد.

نرخ دلار در بازار غیررسمی ارز در لحظه مخابره این خبر در ساعت ۱۸ و ۵ دقیقه امروز (دوشنبه) در کانال‌های تلگرامی به حدود ۴۷ هزار و ۸۹۰ تومان و حتی کمتر رسیده و در این محدود در نوسان است.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند روند کاهشی قیمت ارز تداوم داشته باشد و احتمال سقوط دلار به کانال ۴۶ هزار تومان را می‌دهند.

پیشتر کارشناسان اقتصادی بارها بر حبابی و ناپایدار بودن قیمت‌ها در بازار غیررسمی تاکید کرده و از بازگشت قیمت‌ها در این بازار پس از پایان هیجانات خبر داده بودند.

به گزارش ایرنا، یکی از سیاست‌های بانک مرکزی کوچک کردن بازار غیررسمی ارز است و سیاست‌های برای این موضوع توسط ساختمان شیشه‌ای میرداماد اجرا شده است.

بانک مرکزی در دوره سکانداری محمدرضا فرزین، سیاست تثبیت نرخ ارز را دنبال کرده و در ماه‌ها اخیر شاهد تداوم ثبات نرخ ارز در مرکز مبادله ارز و طلای کشور و بازارهای غیررسمی بودیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.