تاریخ انتشار : دوشنبه 12 تیر 1402 - 5:21
کد خبر : 10692

نباید با مصالحه از جرائم چشم پوشی کرد

نباید با مصالحه از جرائم چشم پوشی کرد
رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور گفت:با عفو صورت گرفته در سال گذشته دوام حکومت تضمین شد.

به گزارش نسیم صبا ازمهر، حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور در آئین افتتاح شورای حل اختلاف شعبه تخصصی بازار سرمایه با بیان اینکه تلاش ما این است که افراد حاضر در شعب تخصصی حتماً دارای تحصیلات برجسته باشند گفت: بازار سرمایه و بورس دارای پیچیدگی‌های خاصی است که نیازمند متخصصان است.

وی با بیان اینکه جرایم بازار سرمایه بسیار است گفت: خوب است که قبل از رسیدن به مرحله دادگاه رویکرد جبران، اصلاح و روش‌های ترمیمی را پیش بگیریم.

صادقی ادامه داد: مراکز تخصصی شورای حل اختلاف تلاش می‌کنند پیش از نیاز به حکم قضائی سخت مجرم را اولاً به جرم خویش آگاه و معترف سازند و ثانیاً در پی جبران آن برآیند و ثالثاً گونه‌ای از مجازات خفیف را برای وی در نظر گیرند.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور اظهار کرد: باید مراقب باشیم که در عین حال که در پی صلح و سازش هستیم و می‌خواهیم به حداقل مجازات دست یابیم ارتکاب جرم آسان و به صرفه نشود.

وی خطاب به متخصصان گفت: باید مراقبت شود تا اگر کسی به دنبال ایجاد بازار کاذب است فکر نکند به راحتی می‌تواند مشکلات را حل کند و نباید اجازه داد که این اتفاق افتاد و باید به جرایمی که حقوق عامه را تحت تأثیر قرار می‌دهد توجه داشته باشیم.

صادقی با اشاره به مجازات گفت: باید مجازات توافقی در نظر گرفته شود و مصالحه بدون در نظر گرفتن مجازات نباشد و با مصالحه ساده از کنار جرایم عبور نکرد.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور تصریح کرد: برکاتی که در صلح و سازش وجود دارد در مجازات نیست سال گذشته اغتشاشاتی در تهران رخ داد و تمام قدرت‌های دنیا علیه ایران بسیج شدند و هرآنچه داشتند را رو کردند و تا حکومت جمهوری اسلامی ایران را ساقط کنند اما با تدبیر مقام معظم رهبری و به پیشنهاد رئیس قوه قضائیه در زمستان سال گذشته آبی بر آتش دشمنان ریخته شد و دوام حکومت تضمین شد و پس از آن عفو بزرگ میخ جمهوری اسلامی ایران محکم‌تر شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.