تاریخ انتشار : شنبه 29 مهر 1402 - 6:20
کد خبر : 13012

نابینایان کرمانی صاحب مجتمع چندمنظوره شدند

نابینایان کرمانی صاحب مجتمع چندمنظوره شدند
- مجتمع چند منظوره نگاه آفتاب مهر با کارکردی آموزشی، فرهنگی، اقامتی و پزشکی با مشارکت شهرداری کرمان، خیران و به منظور خدمت رسانی به نابینایان و کم بینایان استان کرمان افتتاح شد.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا،مجتمع چند منظوره نگاه آفتاب مهر ویژه نابینایان و کم بینایان در بلوار هزار شهر کرمان قرار دارد که عصر پنجشنبه بهره برداری شد.

این مجموعه دارای بخش های توانبخشی و درمانی است و درآمدهای بخش های اقامتی و پذیرایی آن نیز صرف نابینایان و کم بینایان می‌شود.

استاندار کرمان عصر پنجشنبه در آیین افتتاح این مجموعه با تاکید بر لزوم برگزاری نشست سالانه با خیران استان گفت: افراد خیر به جامعه شناسانده و پروژه های مورد نیاز را به آنها معرفی کنیم تا افراد جدید پای کار بیایند.

محمد مهدی فداکار افزود: خیرین زیادی در کرمان هستند که چنین کارهایی انجام می دهند و هنوز هم آمادگی انجام امور خیریه را دارند.

وی با اشاره به افتتاح مجموعه نگاه آفتاب مهر تصریح کرد: ده ها میلیارد ریال هزینه این مجموعه شده است که اگر دولت قرار بود این کار را انجام دهد با یک هزار میلیارد ریال هم این کار اینقدر دقیق و ظریف به سامان نمی رسید.

استاندار کرمان ادامه داد: جای ساخت این مجموعه در کرمان خالی بود که در نهایت کیفیت انجام شده و از بخش درمانی تا اسکان اساتید، امکانات ورزشی، کلاس ها و استودیو در آن فراهم شده است.

زهرا مرتضوی از مجریان پروژه نگاه آفتاب مهر گفت: این مجموعه طی پنج سال و در مساحت حدود پنج هزار متر مربع به صورت عام المنفعه در راستای توانمند سازی و پاسخ‌دهی به نیازهای شخصی و خدمت رسانی به جامعه نابینایان و کم بینایان ساخته شده است.

وی با اشاره به مشارکت شهرداری کرمان در ساخت مجموعه نگاه آفتاب مهر اظهار کرد: بخش های اداری و آموزشی مجموعه شامل دفتر، کلاس های موسیقی، کامپیوتر، سرود، قالی بافی، سفالگری، تئاتر، اتاق ماساژ، سالن بدنسازی و غیره است.

مرتضوی ادامه داد: فاز مسکونی این مجتمع شامل یک هتل ۲ طبقه با سوئیت های مجهز و همچنین سالن آمفی تئاتر با گنجایش ۲۰۰ نفر و سالن پذیرایی و آشپزخانه است که درآمد آن هزینه مجموعه و کمک به نابینایان و کم بینایان می شود.

وی بیان کرد: در فاز درمانی مجتمع نگاه آفتاب مهر یک کلینیک چشم پزشکی تجهیز شده که به زودی با نصب و راه اندازی دستگاه های خریداری شده فعالیت خود را آغاز می کند.

رییس اتاق بازرگانی استان کرمان نیز گفت: این مجموعه از مجهزترین نمونه های مشابه خود در کشور است که با بهترین امکانات و کیفیت برای نابینایان و کم بینایان خدمات ارائه می دهد.

سید مهدی طبیب زاده افزود: اقشار دیگری نیز از جامعه معلولان هستند که نیاز به چنین مجموعه ها و امکاناتی دارند که خیرین می توانند به این حوزه ورود پیدا کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.