تاریخ انتشار : سه شنبه 12 دی 1402 - 6:19
کد خبر : 14898

میهمان نوازی موکب ها از زائران حاج قاسم در کرمان به اوج رسی

میهمان نوازی موکب ها از زائران حاج قاسم در کرمان به اوج رسی
شور حال و هوای گلزار شهدای کرمان یک روز مانده به چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، باحضور پرتعداد مواکب از سراسر کشور و حتی خارج از مرزهای ایران اسلامی به اوج رسیده است.

به گزارش نسیم صبا از مهر: یک روز و ۱۲ ساعت مانده به چهارمین لحظه عروج شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، خیل عظیمی از علاقمندان مکتب و عشاق منش وی راهی دیار مرد میدان شده‌اند.

از روزهای آغاز هفته مقاومت، کرمان میزبان زائران و دل سوختگان دلیر مرد دیار خود، حاج قاسم است، مردان و زنان، کودکان و نوجوانان و جوانان و کهنسالانی که از جای جای این مرز و بوم و حتی فراتر از مرزهای ایران خود را به فضای آکنده از عطر شهید سلیمانی رسانده‌اند تا با قرائت فاتحه‌ای ارادت خود را به منش و شخصیت حاج قاسم و تجدید پیمان خویش با هدف و راه وی را نشان دهند.

طبق پیش بینی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان؛ امسال تعداد زائران مرقد حاج قاسم سلیمانی نسبت به سال قبل حدود ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت.

این ازدحام جمعیت طبیعتاً میزبانی در خوری را می‌طلبد و همچنان که طی چند ماه گذشته از سوی دستگاه‌های مختلف استان، اقدامات زیادی جهت ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز در محل گلزار شهدای کرمان انجام شده، ساماندهی مواکب نیز در دستور کار ویژه قرار گرفته است.

حمایت و پشتیبانی از مواکب و ایستگاه‌های فرهنگی و تبیینی از اقدامات اداره کل تبلیغات اسلامی استان و کمیته مساجد و روحانیون ستاد برگزاری مراسم شهید سلیمانی است.

طبق گفته رئیس ستاد ترویج مکتب شهید سلیمانی در کرمان، اینک کرمان از شهر گردشگری خارج شده و تبدیل به یک شهر زیارتی شده است، به گونه‌ای که پس از شهادت سردار دل‌ها در طول سال میلیون‌ها نفر از سراسر دنیا برای زیارت مرقد مطهر این شهید پرافتخار به کرمان سفر می‌کنند.

ثبت نام بیش از ۳۰۰ موکب برای خدمت رسانی به زائران شهید سلیمانی در کرمان

امسال که بیش از ۳۰۰ موکب برای خدمت رسانی به زائران شهید سلیمانی در کرمان ثبت نام کرده‌اند، در حال حاضر همگی جانمایی، ساماندهی و مستقر شده‌اند و شور و اشتیاق آنها در پذیرایی و ارائه خدمات به زائران حاج قاسم مثال زدنی است.

فعالیت پر التهاب موکب هایی از نقاط مختلف شهر کرمان و موکب دارانی از استان‌های سراسر کشور که در زمره ارادتمندان به حاج قاسم هستند، رونق محیط اطراف گلزار شهدای کرمان را صدچندان کرده است.

اما در این میان حضور موکب‌های ویژه ای توجه عابران را به خود جلب می‌کند، جمعی از مردم کشور ترکیه و عراق که به حاج قاسم سلیمانی علاقه‌مند هستند مواکبی در گلزار شهدای کرمان برپا کرده و مطابق آداب و رسوم خود عزاداری و از زائران پذیرایی می‌کنند.

زائران حاج قاسم و میهمانان دیار کریمان از این همه تنوع و خدمات موکب ها به وجد آمده‌اند، موکب‌های متعدد فرهنگی، هنری، ورزشی، سیاسی، قرآنی، دینی و… که هرکدام به نوعی به ارائه دستاوردها، محصولات و تولیدات پیرامون سیره و مکتب حاج قاسم می‌پردازند.

بعضی‌ها پوسترهایی با طراحی‌های زیبا و خاص را به زائران هدیه می‌دهند و برخی دیگر کتاب، سی دی و بروشورهای تبیین سیره شهدا به ویژه شهید سلیمانی را جز خدمات موکب خود ارائه کرده‌اند.

در کنار اینها برخی موکب ها با تهیه و توزیع غذا و نان تازه از مهمانان و زائران سردار دل‌ها پذیرایی می‌کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.