تاریخ انتشار : دوشنبه 1 آبان 1402 - 6:54
کد خبر : 13095

مقدمات حضور تجار ایرانی در عربستان فراهم می‌شود

مقدمات حضور تجار ایرانی در عربستان فراهم می‌شود
سفیر عربستان سعودی در ایران گفت: مقدمات حضور تجار ایرانی در نمایشگاه‌های عربستان با تبادل فهرست تجار فراهم می‌شود.

به گزارش نسیم صبا از ایرنا، «عبدالله بن سعود العنزی» سفیر عربستان سعودی این مطلب را در دیدار با «مهدی ضیغمی»‌ معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان عنوان کرد.

برپایه گزارش سازمان توسعه تجارت، ضیغمی در این دیدار ضمن خوش آمدگویی به سفیر عربستان و ابراز امیدواری به توسعه روابط تجاری میان دو کشور، بر تعاملات تجاری میان ۲ کشور در حوزه فناوری های نوین و با فناوری بالا تاکید کرد.

وی گفت: با توجه به برنامه های آینده‌نگرانه عربستان و برنامه ریزی ها و سرمایه گذاری های این کشور، تجارت در حوزه فناوری های نوین می تواند به نفع هر ۲ کشور تمام شود.

رئیس سازمان توسعه تجارت همچنین با ابراز علاقه نسبت به حضور شرکت های ایرانی در نمایشگاه های سلامت، صنایع غذایی و پتروکمیکال عربستان، از سفیر این کشور درخواست کرد تا مقدمات حضور ایران در قالب پاویون در این نمایشگاه ها فراهم شود.

معاون وزیر صمت در ادامه با ابراز امیدواری نسبت به حضور هیأت های تجاری از تجار عربستانی در ایران، خواستار تبادل فهرست تجار میان ۲ کشور شد.

برپایه این گزارش، محور این مذاکرات که با همت صندوق سرمایه گذاری و توسعه فرصت های شغلی ایران و عربستان انجام شد، برنامه ریزی برای شروع و توسعه روابط تجاری میان ایران و عربستان بود و طرفین با استقبال از اعزام هیأت‌های تجاری به ایران و عرستان بر لزوم حضور فعال در نمایشگاه های کشور مقابل تاکید کردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.