تاریخ انتشار : سه شنبه 27 تیر 1402 - 8:36
کد خبر : 10967

مرکز نگهداری بانوان معلول در کرمان افتتاح شد

مرکز نگهداری بانوان معلول در کرمان افتتاح شد
مرکز نگهداری از بانوان دارای معلولیت جسمی حرکتی امروز (دوشنبه) در محل دهکده سلامت با حضور جمعی از مسئولان افتتاح شد.

به گزارش نسیم صبا ازایرنا، مرکز نگهداری از بانوان دارای معلولیت به همت خیریه توانا و به مساحت یک هزار و ۲۰۰ مترمربع در محل دهکده سلامت در ابتدای اتوبان هفت باغ علوی از بانوان معلول به صورت شبانه روزی نگهداری می کند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان در حاشیه افتتاح این مرکز گفت: نگهداری از افراد معلول، کار بسیار سختی است و خیرین با راه اندازی این مرکز اقدام بسیار موثری در راستای سلامت جامعه معلولان و بانوان برداشتند.

علیرضا وحیدزاده افزود: مرکز نگهداری از زنان دارای معلولیت جسمی توانا، ظرفیت پذیرش ۵۰ نفر را دارد و هم اکنون ۱۲ نفر در این مرکز نگهداری می شوند.

وی بیان کرد: این مرکز دارای پنج اتاق، سالن کاردرمانی و فیزیوتراپی، آشپزخانه و سرویس های بهداشتی و حمام است و تمامی خدمات آن رایگان و توسط بهزیستی و خیرین تامین می شود.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان تصریح کرد: هزینه نگهداری معولان بالا است و هر فرد معلول به طور متوسط ماهانه ۱۲ میلیون تومان هزینه دارد که یک سوم آن توسط بهزیستی و مابقی مخارج از محل کمک های خیریه است.

وی تاکید کرد: افتتاح این مرکز زمینه اشتغال ۲۵ نفر را فراهم می کند و از همه خیرین تقاضا داریم تا در راه اندازی چنین مراکزی مشارکت داشته باشند.

دهکده سلامت کرمان از بزرگترین مجموعه توانبخشی کشور در کرمان که توسط خیریه مولی الموحدین راه اندازی و تجهیز شده و خدمات متنوعی به جامعه هدف ارائه می کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.