تاریخ انتشار : سه شنبه 21 آذر 1402 - 7:33
کد خبر : 14394

مدیر کل ثبت اسناد استان کرمان: ارائه خدمات ثبتی را به درب منازل برده ایم

مدیر کل ثبت اسناد استان کرمان: ارائه خدمات ثبتی را به درب منازل برده ایم
مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در جریان بازدید از اداره ثبت اسناد شهرستان بم با اشاره به اقدامات جهادی سازمان ثبت گفت: در بسیاری از حوزه‌ها به سوی الکترونیکی شدن فرآیندها رفته‌ایم

به گزارش نسیم صبا: ظهر دیروز جلسه بررسی وضعیت حدنگاری شهرستان بم با حضور سیدمهدی هاشمی مدیر کل ثبت استان، رئیس دادگستری، دادستان، شهردار و رئیس شورای شهر بم برگزار شد.

هاشمی ضمن تقدیر از حل مشکل اسناد مالکیت شهرک امام (ره) این شهرستان اظهار داشت: اسناد مالکیت حدنگار به اراضی هویت می‌بخشد و علاوه بر افزایش ارزش اقتصادی املاک، امنیت خاطر مالکین را به ارمغان می‌آورد.

وی ادامه داد: در جهت ارتقاء رضایتمندی عمومی، در کنار پیشتازی در عرصه دولت الکترونیک، سایر خدمات را نیز حتی‌المقدور به درب منازل برده ایم که از آن جمله می‌توان به تشکیل قرارگاه حدنگاری شهید سلیمانی و نقشه‌برداری و کارشناسی رایگان منازل مسکونی مناطق محروم استان با بهره‌گیری از ظرفیت کارشناسان ادارات ثبت سراسر استان اشاره کرد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان تصریح کرد: شهرستان بم با دارا بودن نخلستان‌های متعدد و باغ‌های وسیع مرکبات از ظرفیت بالایی در زمینه صدور اسناد اراضی کشاورزی برخوردار است.

وی افزود: پیشبرد مطلوب حدنگاری اراضی کشاورزی منوط به رفع تداخل اراضی ملی و غیر ملی است که شاهد عقب‌ماندگی کمیسیون‌های شهرستانی در این زمینه هستیم و باید روند رفع تداخل تسریع شود.

در خاتمه سلمان اعظمی رئیس دادگستری شهرستان بم بیان داشت: حدنگاری و صدور اسناد رسمی مالکیت یکی از سیاست‌های کلان نظام و مورد تاکید جدی مقام معظم رهبری است که نقش قابل توجهی در کاهش ورود پرونده به دادگستری و ارتقاء نظم حقوقی ایفا می‌نماید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.