تاریخ انتشار : شنبه 11 شهریور 1402 - 5:38
کد خبر : 11816

مدیرکل صمت کرمان: ۳۳۰ هزار میلیارد ریال پروژه صنعتی در استان به مرحله بهره‌برداری رسید

مدیرکل صمت کرمان: ۳۳۰ هزار میلیارد ریال پروژه صنعتی در استان به مرحله بهره‌برداری رسید
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: ۲۹ پروژه با سرمایه‌گذاری ۳۳۰ هزار میلیارد ریال به مناسبت هفته دولت امسال آماده افتتاح شده که بخشی از این پروژه ها طی این هفته به بهره برداری رسید و مابقی با حضور مقامات کشوری در روزهای آینده افتتاح می شود.

مهدی حسینی نژاد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر افزود: مهمترین پروژه هفته دولت امسال، افتتاح کارخانه یک میلیون تنی کنسانتره در شهرستان زرند بود که با حضور وزیر کشور به بهره برداری رسید.
وی با اشاره به تلاش اداره کل صمت کرمان در عرصه خدمت رسانی و نمایش بخش کوچکی از عملکرد دولت در قالب نمایشگاه روایت پیشرفت اظهار داشت: با توجه به اسناد بالادستی و فرمایش مقام معظم رهبری نگاه ویژه ای به حوزه صنعت و معدن در این استان شده که این رویکرد علمی با استفاده از ظرفیت کرمان به عنوان بهشت معادن ایران عملیاتی شده است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان ادامه داد: تبدیل این ظرفیت خدادادی به صنایع فراوری به عنوان موتورهای محرکه ای برای بردن این نعمت خدادادی بر سر سفره مردم و با ایجاد صنایع قطعه سازی، دانش بنیان و فراوری و صنایع وابسته و خدمات پیگیری می شود.

مدیرکل صمت کرمان: ۳۳۰ هزار میلیارد ریال پروژه صنعتی در استان به مرحله بهره‌برداری رسید

کرمان بهشت صنایع می‌شود
وی یادآور شد: اقدامات خیلی خوبی در استان کرمان اتفاق افتاده و تلاش شده که این استان علاوه بر بهشت معادن، به عنوان بهشت صنایع نیز شناخته شود.
حسینی نژاد افزود: در این زمینه توانستیم صنایع فراوری را برای چهار محصول عمده استان کرمان از جمله آهن، مس، کرومیت و زغال سنگ شکل دهیم.
وی ادامه داد: کرمان در حوزه فولاد با تولید ۴۲ میلیون تن کنسانتره، ۳۲ میلیون تن گندله، ۱۷ میلیون تن آهن اسفنجی و ۱۱ میلیون تن شمش و با بیش از ۳۰ درصد فعالیت فولادی کشور در افق ۱۴۰۴ به قطب این حوزه تبدیل خواهیم شد.
وی بیان کرد: در کنار فولاد، تکمیل زنجیره صنعت مس نیز در استان کرمان اتفاق افتاده، ما پس از تولید کاتد، لوله های مس را در این استان تولید می کنیم‌.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه همچنین دیار کریمان با تولید قطران و کُک به عنوان زنجیره تولید زغال سنگ، رتبه نخست کشور را در این حوزه به دست آورده است، تاکید کرد: فرایند ایجاد صنایع فراوری و تکمیل زنجیره ارزش افزوده را در حوزه کرومیت پیگیری می‌کنیم.
وی با تاکید بر اینکه این ظرفیت‌های خدادادی استان کرمان را با رویکرد برنامه هفتم توسعه بر سر سفره های مردم خواهیم برد گفت: این مهم محقق نمی شود مگر اینکه صنایع کوچک، متوسط، قطعه سازی، وابسته و خدمات را در این استان به عنوان بحث های محوری و با نگاه دانش بنیان پیش ببریم و این نوید را به مردم می‌دهم که به زودی این مهم تحقق پیدا می‌کند.
استان کرمان با هشت میلیارد تن ذخایر قطعی اثبات شده معدنی، بیش از ۱۳۱ میلیون تن استخراج در قالب ۴۲ ماده معدنی دارد که ۸۳.۵ درصد از این ذخایر مربوط به چهار ماده معدنی از جمله سنگ آهن، مس کرومیت و زغال سنگ است لذا مدیران استانی در فرایند توسعه بر فراوری این محصولات متمرکز شده اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.