تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مهر 1402 - 7:44
کد خبر : 12926

مخبر تهران را به مقصد مینسک ترک کرد

مخبر تهران را به مقصد مینسک ترک کرد
محمد مخبر معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی نخست‌وزیر بلاروس عازم مینسک پایتخت این کشور شد.

به گزارش نسیم صبا ازمهر، معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی نخست‌وزیر بلاروس و به‌منظور سفری یک‌روزه، عازم مینسک پایتخت این کشور شد. دیدار با رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر و رئیس مجلس بلاروس از برنامه‌های سفر یک‌روزه «محمد مخبر» به این کشور است.

گفت‌وگوهای دوجانبه میان هیأت‌های عالی دو کشور و امضای چند سند همکاری بین تهران – مینسک، از دیگر برنامه‌های این سفر است.

«عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت که ریاست کمیسیون اقتصادی مشترک را بر عهده دارد، «جواد اوجی» وزیر نفت و «محمدعلی نیکبخت‌» وزیر جهاد کشاورزی‌، مخبر را در سفر به بلاروس همراهی می‌کنند.

«محمد جمشیدی» معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور درباره این سفر تصریح کرده بود: ملاقات‌های دوجانبه رؤسای جمهور ایران و بلاروس در حاشیه اجلاس‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و سفر «الکساندر لوکاشنکو» به تهران در اسفند سال گذشته، نشانگر مهیا بودن زمینه توسعه همه‌جانبه روابط اقتصادی است که می‌تواند در سفر پیش‌رو، به توافقات مهم بین دو طرف بیانجامد.

وی همچنین با اشاره به همراهی برخی وزرا و مسئولین ذی‌ربط در سفر مخبر، متذکر شد: سیاست تحریمی کشورهای غربی علیه کشورهای مستقل اقتضا می‌کند اشتراکات بیشتر و راهکارهای دوجانبه‌ی افزون‌تری برای غلبه بر تحریم‌های ظالمانه‌ی غربی‌ها ایجاد شود که این موضوع مهم، به‌طور جدی در دستور کار دولتمردان ایرانی در این سفر قرار دارد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.